گزارش جی پلاس از جام جهانی ۲۰۱۹ شطرنج/

صعود تاریخی فیروزجا به دور سوم/ مقصودلو حذف شد

پدیده شطرنج ایران با شگفتی سازی به دور سوم جام جهانی شطرنج راه یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، دیدارهای دوم از دور دوم رقابت های جام جهانی شطرنج برگزار شد. علیرضا فیروزجا در دیداری تماشایی که تحسین کارشناسان را در بر داشت دنیل دوبوف، قهرمان حال حاضر شطرنج سریع جهان را در دیداری زیبا شکست داد و به دور بعد رسید. پرهام مقصودلو با وجود تساوی برابر مدافع عنوان قهرمانی با توجه به شکست در بازی اول از دور رقابت ها کنار رفت. محمدامین طباطبایی که دیروز وضعیت برنده را از دست داده بود و مساوی کرده بود در بازی دوم نیز به تساوی رسید تا کار به دیدارهای تکمیلی کشیده شود.

پرهام مقصودلو (2664) 0.5 - لوون آرونیان (2758) 0.5

پرهام با وجود شکست در بازی اول برابر حریف بسیار قدرتمندی که داشت با مهره سیاه خوب بازی کرد. در اواسط بازی حمله همه جانبه ای را به امید پیروزی علیه شاه حریف آغاز کرد اما با دفاع مستحکم حریف ارمنی این حمله به نتیجه نرسید و بازی مساوی شد. بدین ترتیب پرهام مقصودلو با قبول شکست 0.5 بر 1.5 مقابل حریفی که در این دوره نیز یکی از مدعیان قهرمانی است با جام وداع کرد.

علیرضا فیروزجا (2702) 1 -  دنیل دوبوف (2699) 0

پدیده شطرنج ایران که در دیدار نخست می توانست برنده باشد، با مهره سفید به خوبی بر بازی مسلط شد و برتری جزئی هم به دست آورد، در ادامه در شرایطی که انتظار مساوی از بازی می رفت، فیروزجا با قربانی سوار تماشایی در تنگی زمان شدید برتری گرفت و به زیبایی حریفش را وادار به تسلیم کرد تا کارشناسان و مفسران حاضر در استودیو آنالیز را به تحسین وادارد. فیروزجا با این پیروزی برای اولین بار به عنوان یک ایرانی به مرحله سوم جام جهانی راه یافت.

سید محمدامین طباطبایی (2642) 0.5 - جفری شیونگ (2707) 0.5

طباطبایی با داشتن مهره سفید برای رسیدن به پیروزی برابر پدیده این روزهای شطرنج آمریکا تلاش زیادی انجام داد، اما هیچ گاه برتری مطلق و واضحی به دست نیاورد. با ساده تر شدن بازی نماینده ایران تک پیاده اضافی که به دست آورده بود را از دست داد و این بازی نیز مساوی شد. بدین ترتیب پس از دو تساوی در دیدارهای استاندارد (فکری)، طباطبایی و شیونگ شانس خود را دیدارهای تکمیلی امتحان خواهند کرد.

 

تساوی فیروزجا و طباطبایی/ باخت مقصودلو به فوق ستاره ارمنی

احسان قائم مقامی: باختم عادلانه نبود/ با یک بی دقتی حذف شدم

صعود طباطبایی به دور دوم/ مقاومت بی سرانجام قائم مقامی

با ثبت بزرگ ترین پیروزی تاریخ شطرنج ایران/ قائم مقامی در جام جهانی ماند

صعود مقصودلو و فیروزجا به دور دوم/ طباطبایی همچنان بلاتکلیف!

پیروزی شطرنج بازان برتر ایران و شکست قائم مقامی در دور اول

همه چیز درباره جام جهانی شطرنج ۲۰۱۹+ جدول، آیین نامه و جوایز

نفر به نفر با شطرنج بازان ایران در جام جهانی 2019 + معرفی حریفان

واکنش تند شطرنج باز ایرانی به شایعه پناهندگی از سوی بی بی سی

دیدگاه تان را بنویسید