گزارش جی پلاس از جام جهانی ۲۰۱۹ شطرنج/

پیروزی شطرنج بازان برتر ایران و شکست قائم مقامی در دور اول

شطرنج بازان ایران با دو پیروزی، یک تساوی و یک شکست شروع خوبی در جام جهانی داشتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، مرحله اول رقابت های جام جهانی شطرنج در خانتی مانسیسک روسیه برگزار شد که در دیدارهای دور اول حذفی فیروزجا و مقصودلو حریفان خود را شکست دادند، طباطبایی به تساوی رسید و قائم مقامی شکست خورد.

علیرضا فیروزجا (2702) - آرمن پاشیکیان (2599)

فیروزجا در مصاف با پاشیکیان، استاد بزرگ باتجربه ارمنی با ریتینگ 2599 در دیداری برتر با مهره سفید به برتری رسید. در دیدار دوم که فردا برگزار می شود، فیروزجا با یک تساوی صعودش به مرحله بعد و جایزه 10هزار دلاری را قطعی می کند.

پرهام مقصودلو (2664) - ماکسیم چیگائف (2644)

مقصودلو در دیداری پرفراز و نشیب که چندین بار طرف برنده جابجا شد، سرانجام ماکسیم چیگائف حریف روس با ریتینگ 2644 را با مهره سیاه از پای در آورد و با این پیروزی از شانس زیادی برای صعود برخوردار شد. پرهام نیز با یک تساوی با مهره سفید می تواند به مرحله دوم راه پیدا کند.

سید محمدامین طباطبایی (2642) - باسم امین (2699)

محمد امین طباطبایی در دیدار با باسم امین، شطرنجباز شماره یک قاره آفریقا با ریتینگ 2699 در حالی به تساوی رسید که می توانست با اندکی دقت پیروز باشد. با این حال تساوی برابر این حریف قدرتمند آن هم با مهره سیاه نتیجه قابل قبولی بود و دیدار فردا با مهره سفید اگر برنده داشته باشد، مشخص کننده فرد صعودکننده خواهد بود، در غیر این صورت کار به دیدارهای تکمیلی خواهد کشید.

احسان قائم مقامی (2544) - یو یانئی (2763)

تنها باخت نمایندگان ایران در دور اول توسط احسان قائم مقامی رقم خورد. بازیکن باتجربه شطرنج ایران برابر یو یانئی با ریتینگ 2763 کاری از پیش نبرد و تن به شکست داد. قائم مقامی برای ماندن در جدول مسابقات محکوم به پیروزی در دیدار دوم است.

 

 

پیروزی شطرنج بازان برتر ایران و شکست قائم مقامی در دور اول

 

همه چیز درباره جام جهانی شطرنج ۲۰۱۹+ جدول، آیین نامه و جوایز

 

نفر به نفر با شطرنج بازان ایران در جام جهانی 2019 + معرفی حریفان

 

واکنش تند شطرنج باز ایرانی به شایعه پناهندگی از سوی بی بی سی

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید