جی پلاس/

احسان قائم مقامی: باختم عادلانه نبود/ با یک بی دقتی حذف شدم

احسان قائم مقامی پس از وداع با جام جهانی ضمن ستایش از حریف قدرتمندش، باخت در دیدارهای تکمیلی را ناعادلانه دانست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، احسان قائم مقامی که در دور نخست رقابت های شطرنج جام جهانی 2019، برابر یو یانئی سوپر استاد بزرگ مطرح چینی قرار گرفته بود با وجود نمایش درخشان، در دیدارهای تکمیلی (سریع) شکست خورد و حذف شد. 

قهرمان دوازده دوره شطرنج ایران در پایان این بازی گفت: من همه تلاشم را انجام دادم. چند سالی است که خوب شطرنج کار نکرده بودم و به همین دلیل این چند روز فشار زیادی روی من بود. در این مدت دانشم در شاخه های جدید را به روز می کردم. با پویا (ایدنی) خیلی زمان صرف این کار کردم و از او تشکر می کنم که برایم زحمت کشید.

او درباره عملکرد فنی اش در این دوره از رقابت ها گفت: از بازی هایم خیلی راضی هستم. شاید اگر متوجه نمی شدم که در آن بازی وضعیت برنده داشتم و از دست می دادم، فکر می کنم شانسم خیلی بیشتر می شد. از نظر روانی کاملا تحت تاثیر این مساله قرار گرفتم. زمانی که فهمیدم با یک حرکت بازی را می بردم تلاش کردم خودم را جمع کنم اما نشد. اگر در آن بازی پیروز می شدم کار تمام بود و حریف فرصتی هم برای جبران نداشت چرا که بازی اول مساوی شده بود. اما به هر حال مدیریت کردن این مساله برایم سخت بود.

قائم مقامی در پایان گفت: در مجموع از خودم راضی هستم. چرا که در مجموع بازی ها حقم باخت نبود. حتی در بازی اول کلاسیک که باختم حق بازی مساوی بود. در بازی های تکمیلی هم که یک بازی کاملا برنده را از دست دادم و مساوی کردم. به همین دلیل به نظرم نتیجه عادلانه نبود، اما به هر حال حریفم بسیار قدرتمند بود. او یکی از آماده ترین بازیکنان حال حاضر جهان است. خیلی هم منطقی نبود که من پیروز شوم چرا که روی کاغذ شانس حریفم خیلی بیشتر بود اما در بازی ها وضعیت متعادل بود و خیلی خوب کار کردم و نهایتا با یک بی دقتی بازی برای من تمام شد.

 

صعود طباطبایی به دور دوم/ مقاومت بی سرانجام قائم مقامی

با ثبت بزرگ ترین پیروزی تاریخ شطرنج ایران/ قائم مقامی در جام جهانی ماند

صعود مقصودلو و فیروزجا به دور دوم/ طباطبایی همچنان بلاتکلیف!

پیروزی شطرنج بازان برتر ایران و شکست قائم مقامی در دور اول

همه چیز درباره جام جهانی شطرنج ۲۰۱۹+ جدول، آیین نامه و جوایز

نفر به نفر با شطرنج بازان ایران در جام جهانی 2019 + معرفی حریفان

واکنش تند شطرنج باز ایرانی به شایعه پناهندگی از سوی بی بی سی

 

دیدگاه تان را بنویسید