به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جلسه هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر درباره اجرای این طرح مطالبی مطرح کردند، اگر چه اعضای شورا موافق اجرای این طرح بودند اما دو نفر از اعضا بر ضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم از طریق رسانه ها و نصب بنر در سطح شهر قبل از اجرای این طرح تاکید کردند.
فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر رشت در این باره بیان داشت: قبل از اجرای این طرح بایستی حتما اطلاع رسانی داشته باشیم در غیراینصورت دچار مشکل خواهیم شد و هزینه های اجتماعی افزایش می یابد.
وی با تاکید بر این مطلب که برای اجرای طرح ایجاد دو رینگ هسته مرکزی بایستی کارشناسی تر ورود شود، اظهار کرد: اجرای یک مرتبه این طرح ممکن است نارضایتی هایی را از سوی شهروندان به همراه داشته باشد.
شیرزاد با اشاره به تاکید شهردار مبنی بر اجرای یک طرفه شدن برخی خیابان ها در رشت در اجرای طرح یادشده در اسفند ماه قبل از سال جدید خاطر نشان کرد: اجرای این طرح قبل از سال جدید، گردشگران در این کلانشهر را کاهش می دهد.
سخنگوی شورای اسلامی رشت بیان داشت: همه ما بایستی به این مهم توجه داشته باشیم که مردم در این زمان آمادگی برای اجرای یک طرفه شدن برخی از خیابان ها را ندارند و خواسته مردم برای ما اهمیت دارد.
وی با تاکید بر این مطلب که با اجرای این طرح مخالف نیستم، یادآور شد: تمام صبحت ها و تاکید من این است که بایستی قبل از اجرای این طرح، مردم را نسبت به اجرای آن آگاه کرده و اطلاع رسانی داشته باشیم .
احمد رمضانپور نرگسی دیگر عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه بیان داشت: اجرای یکمرتبه این طرح مشکلاتی را به وجود می آورد بنابراین ضروریست تا به این مهم توجه جدی شود.
وی خاطر نشان کرد: قبل از اجرای طرح ایجاد دو رینگ هسته مرکزی که منجر به یک طرفه شدن خیابان های منتهی به هسته مرکزی کلانشهر رشت می شود بایستی فرهنگ سازی انجام گرفته و آموزش های لازم ارائه شود.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این باره بیان داشت: اجرای این طرح ممکن است تبعات اجتماعی به همراه داشته باشد بنابراین بایستی با حساسیت بیشتری ورود کنیم.
سید امیرحسین علوی خاطر نشان کرد: نگاه کارشناسی در اجرای این طرح در اولویت قرار دارد و همه باید با توجه به نگاه کارشناسی کارها را پیش می بریم.
جلال الدین شکریه یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت نیز با بیان این که خیابان های کلانشهر رشت از 30 سال گذشته تاکنون آنگونه که باید تغییراتی نداشته، اضافه کرد: اجرای این طرح می تواند موفق شود.
وی با اشاره به یک طرفه شدن خیابان تختی رشت در سال های گذشته بیان داشت: این خیابان یک طرفه شد ، اعتراضاتی هم نداشته و مردم راضی هستند.
حامد عبدالهی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز بعنوان یکی از موافقان اجرای این طرح اظهار کرد: اجرای طرحی به این بزرگی، قطعاً تبعاتی به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه این طرح قطعاً کارشناسی شده ، تصریح کرد: با اجرای این طرح در چهارراه میکاییل، بادی الله و ... ترافیک روانی خواهیم داشت و با کاهش بار ترافیکی، مردم نیز آرامش فکری خواهند داشت.

**تاکید شهردار کلانشهر رشت بر اجرای این طرح قبل از سال جدید
شهردار کلانشهر رشت نیز در این جلسه، بر ضرورت اجرای این طرح تا قبل از سال جدید در اسفندماه جاری تاکید کرد.
مسعود نصرتی با اشاره به ترافیک در کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: تمام کوچه های فرعی در کلانشهر رشت نیز زیر بار ترافیکی است و مردم از این وضعیت عصبانی هستند.
وی خاطر نشان کرد: افزایش سرعت اتومبیل ها، ترافیک روانی و نماندن خودرویی پشت چراغ قرمز از مزایای اجرای این طرح است.

** با توجه به ترافیک رشت بایستی تصمیمات بزرگی بگیریم
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان نیز در این جلسه بیان داشت: با توجه به ترافیک در کلانشهر رشت بایستی چنین تصمیم بزرگی یعنی یک طرفه شدن برخی از خیابان ها را بگیریم.
سرهنگ محمدرضا محمدی اظهار داشت: ایجاد دو رینگ هسته مرکزی دو بار در شورای ترافیک مطرح شده و قرار بر این بود که چند ماه گذشته اجرا شود.
وی با بیان این که بر اساس براورد مشاور طرح ، با اجرای این طرح 53 درصد تاخیرها کاهش می یابد، تصریح کرد: پلیس نیز به این نتیجه رسیده که اجرای این طرح کار خوبی است اگر چه ممکن است مخالفانی داشته باشد.
بر اساس طرح ایجاد دو رینگ هسته مرکزی رشت، قرار بر این است که خیابان های صیقلان، مطهری، حاجی آباد، فرهنگ، امام خمینی ، چهارراه میکاییل و پرستار یک طرف شوند.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.