بارش‌های سیل‌آسا و احتمال بروز خسارت در این مناطق در نیمه دوم اردیبهشت 1403/ هواشناسی هشدار داد

کارشناس هواشناسی از صدور هشدار سطح نارنجی برای فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی طی امشب خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ با توجه به وقوع بارش‌های سیل آسا در نواحی شمال و شمال غرب کشور و احتمال بروز خسارت، هشدار سطح قرمز صادر کرده‌ایم.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناس هواشناسی کشور گفت: با توجه به وقوع بارش‌های سیل آسا در نواحی شمال و شمال غرب کشور و احتمال بروز خسارت، هشدار سطح قرمز صادر کرده‌ایم.

گودرزی کارشناس هواشناسی با بیان اینکه وزش باد شدید در تهران آغاز شده و سرعت وزش باد در مناطق مختلف متنوع است، گفت: با توجه به سرعت وزش باد هموطنان از قرار گرفتن در زیر ساختمان‌های نیمه کاره و تابلوهای تبلیغاتی پرهیز کنند.

وی همچنین از صدور هشدار سطح نارنجی برای فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی طی امشب خبر داد و گفت: رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و کاهش محسوس دما را به ویژه در نیمه شمالی در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل شاهد خواهیم بود.

وی افزود: خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران و گلستان هم درگیر بارش باران خواهند بود.

گودرزی افزود: اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و خسارت به صنعت کشاورزی از  اثرات این بارش باران است.

وی گفت: توصیه می‌شود شهروندان از سفر‌های غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان پرهیز کنند.

دیدگاه تان را بنویسید