به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین اظهار داشت: مسئولان محترم به این سوالات باید پاسخ دقیق و روشن دهند که اگر پروژه بایوجمی کار درستی بود چرا مخفیانه آن را آغاز کردید؟
وی خاطرنشان کرد: چرا طرح یکهزار میلیاردی شما تا این حد مبهم است؟ چرا نام مسئولانی که پشت این پروژه هستند هیچگاه فاش نشده است ؟ چرا برای مردم توضیح نمی دهید که چه افرادی با چه اهدافی پشت این پروژه هستند؟
وی افزود: چرا با همین پول تصفیه خانه فاضلاب نمی سازید ؟ چرا برای بیت المال هزینه اضافی می تراشید؟ چرا نمی گذارید مخالفان این طرح رسما نظر خودشان را اعلام کنند ؟ چرا به مخالفان پاسخ قانع کننده نمی دهید؟
حجت الاسلام شمس الدین متذکر شد: مسئولان شهرستان انزلی اعم از فرماندار محترم ، نماینده محترم، شورای اسلامی شهر انزلی باید رسما اعلام کنند موافق این پروژه اند یا مخالف آن هستند؟
خطیب جمعه انزلی از صدا و سیمای گیلان خواست با برگزاری میزگردهای تخصصی در خصوص پروژه بایوجیمی و سد لاسک مردم را در جریان دقیق این پروژه قرار دهند.
وی با طرح این سئوال که مسئول این پروژه میلیاردی‌ کیست افزود:اگر این پروژه میلیاردی شکست خورد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ برخی ها پاسپورت ها را در جیب دارند و تا اتفاقی می افتد به بهانه بیماری به خارج می روند، آیا می خواهید باز هم نظام را مقصر جلوه دهید؟
نماینده ولی فقیه با بیان این که در این گیر و دار رئیس محیط زیست شهرستان را که به حق جلو تخلفات افراد ذی نفوذ را گرفته و بارها و بارها تمام قد جلو متخلفان ایستاده است عزل می کنند تصریح کرد: آن مسئول محترم که می گوید من تحت فشار هستم، نام ببرد و بگوید تحت فشار چه فردی است ؟ چرا نیروهای کارآمد را ذبح اهداف سیاسی خود می کنید؟
وی با تاکید بر این که حفاظت محیط زیست گیلان به فردی شجاع و کارامد نیاز دارد افزود: مسئول محترم اداره کل حفاظت محیط زیست اگر نمی تواند مقابل فشارها بایستند بگذارد و برود و دنیا و آخرت خود را خراب نکند.
خطیب جمعه انزلی در خاتمه متذکر شد: اگر تغییر رئیس اداره محیط زیست در انزلی انجام شود، من به شدت پیگیری خواهم کرد ‌و پشت پرده این موضوعات و تخلفات را با تمام جزئیات با مردم در میان خواهم گذاشت.
اجرای پروژه بایوجمی در تالاب انزلی بدلیل شفاف نبودن و نامشخص بودن اثرات آن با انتقاد بسیاری از کارشناسان و کنشگران اجتماعی و محیط زیستی قرار گرفته است.
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.