به گزارش خبرنگار ایرنا علی نجفی نژاد روز دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه های عمرانی این دانشگاه در گرگان اظهار کرد: از جمله این پروژه های نیمه تمام می توان به مجتمع ورزشی، آموزشی و رفاهی و خوابگاه دانشجویی اشاره کرد.
وی افزود: از مجموع 16 پروژه در حال اجرای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در چهار سال گذشته هشت پروژه تکمیل شده و مابقی در انتظار تامین اعتبارات است.
به گفته وی؛ از سال 92 اجرا و تکمیل مجموع این پروژه های آموزشی، فرهنگی، عمرانی و ورزشی با 54 هزارمتر مربع مساحت آغاز شد که تاکنون نیمی از آن با اعتباری بالغ بر 400میلیارد ریال در افزون بر 25 هزار مترمربع فضای ساختمانی و 20 هزار مترمربع محوطه سازی و پارکینگ به سرانجام رسیده و در حال استفاده است.
وی ادامه داد: یکی از پروژه های تکمیل شده دانشگاه مجتمع ورزشی و رفاهی دانشجویان است که با زیربنایی 3500 متر مربع شامل پنج سالن ورزشی سرپوشیده تنیس روی میز، ایروبیک، اسکواش، تیراندازی و بدنسازی به همراه مجموعه اداری و آموزشی، واحد تربیت بدنی و یک استخر اجرا شده است و فاز اول آن در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
دکتر نجفی نژاد گفت: تلاش می شود که در شش ماه نخست سال آینده نیز فاز دوم این مجموعه ورزشی به بهره برداری برسد.
به گفته وی؛ استخر این مجتمع در ابعاد 25 در 16 مترمربع و با عمق 1.42 تا 3.52 متر ساخته شده است و دارای سکوی تماشاگر بوده و پس از بهره برداری قابلیت برگزاری رقابت های مختلف کشوری و بین المللی را دارد.
وی افزود که برای اجرای این مجتمع تاکنون 44 میلیارد ریال هزینه شده و تکمیل آن به 20 تا 25 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.
رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به ساخت خوابگاه دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه 3500مترمربع زیربنا داشته و تاکنون مراحل فونداسیون، دیوارچینی و بخش های اولیه ان اجرا شده است، اما برای تکمیل و تجهیز آن نیازمند کمک نیکوکاران هستیم.
نجفی نژاد یادآور شد: برای تکمیل اجرا، تجهیز و بهره برداری از این خوابگاه دانشجویی حدود 35 میلیارد ریال نیاز است.
دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان فعالیت خود را از 11 مهر 1336 با عنوان آموزشگاه عالی جنگل آغاز کرد و به عنوان قدیمی ترین دانشگاه تخصصی ایران در رشته منابع طبیعی و علوم کشاورزی محسوب می شود.
این دانشگاه اولین نهاد آموزش عالی شمال کشور نیز محسوب می شود و دانش آموختگان بیشماری در طول مدت شش دهه فعالیت این مرکز به جامعه علمی جهان و ایران تقدیم شده است.
هم اینک در این دانشگاه 158 رشته تحصیلی شامل 46 رشته کارشناسی، 57 رشته کارشناسی ارشد و 55 رشته دکتری تخصصی دایر است.
در این دانشگاه حدود 4 هزار دانشجو در رشته های مختلف تحصیل می کنند.
شهرستان گرگان مرکز استان گلستان است.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.