به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد غراوی شامگاه دوشنبه در نشست وزیر کشور با علما و معتمدان اهل سنت گلستان گفت: این بالگردها بیش از 35 سورتی پرواز در روز انجام می‌دهند و مسوولیت پخش اقلام مایحتاج و آذوقه مردم شهرهای گمیشان سیمین شهر آق قلا و ده‌ها روستای محاصره شده در سیل را برعهده دارند.
غراوی گفت: ده‌ها فروند قایق موتوری به همراه 200 دستگاه کمپرسی، بولدوزر، گریدر و تجهیزات راهسازی از سازمانها و نهادها و همچنین شهرداری تهران در منطقه مستقر شده و وظیفه خدمت‌رسانی به مردم سیل زده را برعهده دارند.
وی گفت: 22 نقطه برای اسکان آسیب دیدگان از سیل در شهرهای آق قلا، گرگان و گمیشان مهیا شده و خدمات گرمایشی و بهداشتی نیز در این سکونتگاه ها در اختیار آسیب دیدگان قرار گرفته است.
غراوی بیان کرد: روزانه 35 هزار پرس غذای گرم بین سیل زدگان گلستان توزیع می شود و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.
وی با اشاره به در پیش بودن بارش‌ در روزهای آینده اظهار داشت: با توجه به احتمال اختلال در پرواز بالگردها امدادی در این بارش ها،غذای 3 شبانه روز آینده اهالی مناطق محاصره شده در سیل به آنان تحویل داده شد.
وی به خدمات ارایه شده به سیل‌زدگان عشایر ساکن در شرق استان اشاره کرد و گفت تاکنون 1200 تخته چادر و امکانات اولیه زندگی بین 11 هزار نفر از جمعیت عشایری استان گلستان توزیع شده است.
غراوی همچنین به تلاش برای لایروبی رودخانه گرگانرود و ایجاد فیوز سیلاب دشت اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح ها، میزان سیلاب در حال حرکت به سوی شهر آق قلا 150 متر مکعب بر ثانیه کاهش یافت.
سرپرست استانداری گلستان گفت: تخلیه سیلاب ها و رواناب های ناشی از مناطق شرقی استان در انتهای رودخانه گرگان رود در محل اتصال به دریا در غرب شهرستان گمیشان به کندی پیش می‌رود به همین منظور دستگاهها و تجهیزات راهسازی دستگاه‌های ارتش و سپاه در حال لایروبی هستند.
نماینده ولی فقیه در گلستان هم در این جلسه گفت: در جبران خسارت های سیل باید از ظرفیت مساعدت های مردمی برای تکمیل تسهیلات دولتی استفاده شود.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی اظهارل داشت: بروز سیل و مشکلات پیش آمده این بلای طبیعی سبب شد تا ایثار، همدلی و وحدت مردم شیعه و سنی استان بار دیگر به نمایش درآید.
امام جمعه گرگان همچنین از علما و روحانیون خواست در کاهش آلام مردم و ایجاد آرامش و تسکین خسارت های روحی در بین مردم سیل زده تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی گلستان اعم از مزارع کشاورزی، راه ها، خانه های شهری و روستایی به زیر آب رفته است.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.