فریدون عبدالخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار  برای ساخت ۳۹ طرح ورزشی در مناطق مختلف گچساران هزینه شد.

وی ساخت ۲۶ چمن مصنوعی را از مهمترین این طرح ها اعلام کرد و گفت: از این تعداد چمن مصنوعی ۲۱ چمن از سوی وزارت نفت در مناطق کمتر توسعه یافته این شهرستان اجرا شد.

عبدالخانی اظهار داشت: ۹ طرح ورزشی با اعتباری بیش از ۱۲۵ میلیارد ریال در مناطق کمتر توسعه یافته این شهرستان هم اکنون در دست اجراست.

وی تصریح کرد: این میزان طرح ها شامل ساخت چهار باب سالن ورزشی و پنج زمین چمن مصنوعی که از محل بودجه مناطق نفتخیز در مناطق مختلف گچساران در دست اجراست.

عبدالخانی بیان کرد: سالن های ورزشی این شهرستان در مناطق آبشیرین، تلخاب شیرین، آرو و چهار بیشه علیا با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

وی ابراز کرد: سه زمین چمن مصنوعی در روستاهای کلاغ نشین، گناوه، آب انجیرهم اکنون با اعتباری ۱۵ میلیارد ریال در دست اجراست واجرایی ۲ طرح دیگر درآبگرمو و دانشگاه پیام نور گچساران بزودی آغاز خواهد شد.

 عبدالخانی افزود: سرانه فضای ورزشی هم اکنون ۸۰ سانتی متر مربع است در حالی که قبل از دولت تدبیر و امید ۵۳ سانتی متر مربع بود.

وی با اشاره به اینکه بازسازی زمین چمن استادیوم تختی  گچساران درچند سال گذشته با مشکلات عدیده ای مواجه شده بود بطوریکه این موضوع موجب نارضایتی اهالی ورزش و دوستداران ورزش شده بود.

عبدالخانی افزود: با تلاش های و پیگیری های نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت عملیات کشت چمن طبیعی فوتبال برای بازسازی زمین چمن استادیوم تختی گچساران آغاز شد.

وی ادامه داد: بذر چمن ورزشگاه تختی گچساران از نوع آفریقایی است که یکی از مرغوب ترین و بهترین بذرهای چمن در آسیاست و این بذر با آب و هوای گرمسیری سازگاری بیشتری دارد.

عبدالخانی اظهار داشت: احیای زمین چمن ورزشگاه تختی گچساران به اعتباری یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال ازمحل اعتبارات استانی تأمین شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون چهار هزار و ۵۵۹ ورزشکار سازمان یافته در این شهرستان فعالیت می کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان گچساران اظهار کرد: تعداد هیات‌های ورزشی این شهرستان هم اکنون بیش از ۳۰ هیات است.

وی گفت: هم اکنون ۱۶ سالن چند منظوره، ۳۰ چمن مصنوعی، یک واحد زورخانه باستانی، سه استادیوم ورزشی، پنج واحد اماکن ورزشی و یک پیست موتورسواری در این شهرستان وجود دارد.

عبدالخانی  اظهار کرد: ۱۸ باشگاه ورزشی بانوان هم اکنون در این شهرستان وجود دارد.

وی  ابراز کرد: هم ‌اکنون ۱۰ سالن ورزشی با زیربنای بیش از ۱۲ هزار مترمربع و ۲ استخر شنا به مساحت سه هزار مترمربع در گچساران فعال است.

گچساران از شهرستان‌های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد است و بیش از ۱۲۴ هزار نفر جمعیت دارد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.