عصر روز چهارشنبه بیست و هفتم فروردین اکیپی شامل معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل تعزیرات حکومتی،رئیس سازمان صنعت و معدن استان و جمعی از مسئولان گچساران برای بررسی چگونگی روند قیمت ها،نحوه رعایت پورتکل های بهداشتی به بازار شهر دوگنبدان آمدند اما تعدادی از اصناف متخلف کرکره مغازه های خود را پایین کشیدند.

شهروندان معتقد هستند که با وجود انتشار ویروس کرونا،تعطیلی و کم رونق بودن بسیاری از کسب و کارها ،بازاریان باید منصفانه تر اجناس را قیمت گذاری کنند.

آنان بر این باور هستند که با همدلی که در گچساران پس از انتشار ویروس کرونا از مشارکت برای تحقق خلوت شدن خیابان ها و مکان های پرتردد تا اقدام به ضدعفونی محلات مسکونی از سوی جوانان این شهرستان به وجود آمد تصور می کردیم وضعیت بازار متفاوت شود.

شهروندانی که در خیابان بلادیان شهر دوگنبدان و خیابان هلال احمر و بازار روز مسئولان را مشاهده کردند از چند قیمتی برخی از اجناس انتقاد کردند.

البته بازاریان هم می گویند: تعطیلی یک ماهه بازار و رعایت پروتکل های بهداشتی سهم کاسبان از مهار ویروس کرونا بوده و نباید سیخ و کباب با هم بسوزد و عنوان شود همه اصناف دوگنبدان بی انصاف هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پلمپ ۳۰ واحد صنفی متخلف استان در چند روز اخیر گفت: با بازاریان متخلف به شدت برخورد خواهد شد.

براتعلی صالحی افزود:با کاسبانی که اقدام به بستن واحدهای صنفی در شهر دوگنبدان برای فرار از بازدید کردند به شدت برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: در شرایطی که  ویروس کرونا سلامت مردم را تهدید می کند چند قیمتی برخی از اجناس به دور از انصاف است.

صالحی ابراز داشت: با تمام توان به صورت شبانه روزی بازارهای استان رصد می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز یکصد واحد صنفی شهر دوگنبدان بازدید و یک واحد صنفی پلمب شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت:وضعیت بازار شهر دوگنبدان قابل قبول نیست.

سالار حسین پور افزود: اگرچه قیمت ها در بیشتر اجناس ثبات دارد اما چند قیمتی در برخی اجناس مانند میوه وجود دارد.

وی بیان کرد: همان طور که امروز مشاهده کردید با متخلفان برخورد می شود.

حسین پور ابراز داشت: هم اکنون هیچ نوع کمبود کالایی در گچساران وجود ندارد.

وی تاکید کرد: کالاهای اساسی تنظیم بازار استان جذب شده و به زودی توزیع شروع می شود.

فرماندار گچساران گفت: بیشترین گزارش های مردمی از گرانفروشی در این شهرستان مربوط به میوه فروشان است.

علی خوان پایه افزود: تلاش می شود با نظارت مداوم متخلفان شناسایی و با آنان برخورد شود.

وی از بازاریانی که با ستاد کرونا در تعطیلی بازار پس از انتشار ویروس کرونا مشارکت کردند قدردانی کرد.

خوان پایه با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای صنفی گچساران پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند افزود: بازاریان منصف و مردمدار زیادی در بازار شهر دوگنبدان به کسب و کار مشغولند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی بر اصناف گچساران گفت: یکهزار و ۷۰۰ مورد بازرسی در طرح ویژه کنترل بازار شهر دوگنبدان پس از انتشار ویروس کرونا انجام شده است.

حبیب الله گرجی پور افزود: در این زمینه۲۱ واحد صنفی متخلف شناسایی و به تعزیرات حکومتی این شهرستان معرفی شدند.

وی بیان کرد: درج نشدن قیمت، کم فروشی، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور، تداخل صنفی و امتناع از عرضه کالا از جمله این تخلفات بوده است.

گرجی پور ادامه داد: سه گروه بازرسی با کمک اداره صنعت، معدن و تجارت و  اصناف در شهر دوگنبدان تشکیل شده و در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر وضعیت بازار و کالاهای اساسی را پایش می کنند.

وی تصریح کرد: به منظور کنترل قیمت ها بازرسی از اصناف به صورت روزانه انجام می شود که اولویت بازرسی با واحد هایی است که با گزارش های مردمی از طریق تلفن ۱۲۴ یا به طور حضوری صورت می گیرد.

گرجی پور تصریح کرد: بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی، اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف به‌طور مستمر در بازار گشت‌زنی دارند و گزارش‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.  

تعداد اتحادیه‌های صنفی شهرستان گچساران ۲۸ مورد است.

بیش از پنج هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب فعال در گچساران وجود دارد و ۵۰۰ واحد صنفی در این شهرستان به دلیل رکود حاکم بر فضای کسب و کار غیرفعال است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۴۷۷۷ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.