احمد سالاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 6 میلیون و 609 هزار لیتر فرآورده نفت سفید در شهرستان جیرفت شامل مناطق سردسیر ساردو، جبالبارز، اسفندقه و مناطق گرمسیر شامل بخش مرکزی و اسماعیلی توزیع شده است.
وی تصریح کرد: از ابتدای فصل پاییز (مهر، آبان و آذر) بیشترین نفت سفید در شهر جیرفت توسط شعبه نفتی شماره چهار با 360 هزار لیتر و در شهر عنبرآباد شعبه نفتی 14 با 240 هزار لیتر را تحت پوشش قرار داده است.
وی ادامه داد: بیشترین نفت سفید در بخش مرکزی شهرستان جیرفت توسط فروشندگی میان چیل به میزان 240 هزار لیتر و در روستاهای شهرستان عنبرآباد توسط شرکت تعاونی عنبرآباد با بیش از یک میلیون لیتر نفت سفید توزیع شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 6 میلیون لیتر از این میزان نفت سفید در 23 روز ابتدایی آذرماه تحویل مردم جیرفت و عنبرآباد شد.
وی بیان کرد: توزیع نفت سفید با تلاش جهادی مجموعه توزیع شرکت پخش فراورده های نفتی و عاملان فروش بصورت شبانه روزی انجام می شود تا قبل از فرا رسیدن سرمای بیشتر نفت سفید اکثر خانواده ها تامین شود.
وی گفت: سرپرستان خانوارهای شهرستان های جیرفت و عنبرآباد برای دریافت نفت سفید اقدام کنند تا از ایجاد ازدحام در صف های طولانی عرضه نفت سفید جلوگیری شود.
وی افزود: خانوارهای متقاضی نفت سفید در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد با در دست داشتن کالابرگ خود به نمایندگی های توزیع نفت سفید مراجعه کنند تا با صف های طولانی مواجه نشوند.
وی تصریح کرد: کالابرگ شماره 9 مناطق گرمسیری تا 15 دی ماه سال جاری به میزان 220 لیتر اعتبار دارد و کالابرگ شماره 41 با سهمیه 220 لیتر برای مناطق سردسیر جیرفت و عنبرآباد اعلام شده است.
رئیس شرکت پخش فراورده های نفتی شهرستان جیرفت و عنبرآباد ادامه داد: برای هر خانوار در این مرحله 220 لیتر نفت سفید به عنوان سهمیه پاییزی در نظر گرفته شده که خانوارها در صورت ثبت نام نکردن و تحویل ندادن کالابرگ نمی توانند از این سهمیه استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ثبت نام کالابرگ نفت سفید به مدت 18 ماه توسط ادارات پست شهرستان های جیرفت و عنبرآباد و دفاتر پیشخوان در این 2 شهرستان انجام شد.
وی افزود: سرپرستان خانوارهایی که موفق به ثبت نام کالابرگ نفت سفید نشده اند، روزهای فرد شهروندان عنبرآبادی و روزهای زوج شهروندان جیرفتی با مراجعه به ناحیه شرکت پخش فراورده های نفتی شهرستان جیرفت و عنبرآباد جهت دریافت کالابرگ نفت سفید اقدام کنند.
وی به مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام کالا برگ نفت سفید اشاره و تصریح کرد: سرپرستان خانوارها ابتدا در سامانه تجارت آسان ثبت نام کرده و سپس کپی از صفحات اول و صفحه مشخصات همسر و فرزندان و کپی شناسنامه همسر و فرزندان به انضمام شماره کارت بانکی متعلق به سرپرست خانوار همراه با تاریخ انقضا کارت و اسم بانک و کدپستی منزل سرپرست خانوار به ناحیه شرکت پخش فراورده های نفتی شهرستان جیرفت و عنبرآباد تحویل دهند تا حداکثر در مدت 24 ساعت بعد کالابرگ خود را تحویل بگیرند.
سالاری به انتشار عکسی در زمینه ازدحام صف های طولانی ثبت نام کالابرگ نفت سفید در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: الزامی برای ثبت نام کالابرگ نفت سفید در محل خاصی وجود ندارد از این رو متقاضیان می توانند خود از طریق سایت تجارت آسان ثبت نام کنند.
وی بیان کرد: برای رفاه حال بیشتر مردم این 2 شهرستان تعداد 2 نمایندگی جدید برای فروش اضافه شد که با احتساب این 2 نمایندگی جدید 77 نمایندگی تعاونی عشایری، شهری و روستایی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد فعال و آماده توزیع نفت سفید به خانوارهای ساکن در این مناطق هستند.
وی اظهار کرد: یک باب شعبه نفتی جهت خانوارهای نظامی، انتظامی و امنیتی در نظر گرفته شده که در حال توزیع نفت سفید است و رضایتمندی خوبی در این زمینه بوجود آمده است.
** تمام روستاهای شهرستان عنبرآباد نفت سفید دریافت کرده اند
سالاری گفت: تمام روستاهای شهرستان عنبرآباد تحت پوشش شرکت تعاونی روستایی عنبرآباد و شرکت تعاونی مهر مردهک نفت سفید خود را دریافت کرده اند.
وی افزود: از مهرماه سال جاری تاکنون 2 میلیون و 700 هزار لیتر نفت سفید در عنبرآباد توزیع شده است که از این میزان 2 میلیون لیتر در روستاها و 700 هزار لیتر در شهر توزیع شده است.
وی ادامه داد: فعالیت های شبانه روزی برای تحویل نفت سفید خانوارهای شهرستان های عنبرآبادی و جیرفتی ادامه دارد.
مسئول شعبه نفتی شماره 14 شهرستان عنبرآباد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این شعبه با توزیع بیش از 240 هزار لیتر نفت سفید بیشترین توزیع را در شهر عنبرآباد داشته است.
رضا اخلاقی افزود: در زمینه تامین فرآورده نفت سفید هیچ گونه مشکلی نداریم و فقط با ازدحام مردم که با کمی صبر این مشکل برطرف می شود، مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه 30 سال در زمینه توزیع نفت سفید تجربه دارم، اظهار کرد: مردم هیچ اقدامی برای دریافت نفت سفید قبل از فصل سرما نمی کنند و به اعلامیه های شرکت پخش فراورده های نفتی بی توجه هستند و با فرا رسیدن اولین سرما صف های طولانی را بوجود می آورند.
وی ادامه داد: سرپرستان خانوارها در فصل تابستان باید اقدام به دریافت نفت سفید کنند تا از ایجاد ازدحام در صف های طولانی عرضه نفت سفید جلوگیری شود.
محمدعلی توکلی سرپرست خانوار عنبرآبادی گفت: با وجود تدابیر شرکت پخش فرآورده های نفتی این منطقه هیچ مشکلی در زمینه تامین نفت سفید در عنبرآباد نداریم که این مورد جای تشکر از مسئولان مربوطه دارد.
** مسئول صنف شعب نفتی شهرستان جیرفت نیز همچنین گفت: ماشین های کد دار توزیع نفت سفید 24 ساعته کار می کنند تا مردم با صف های طولانی در سرما مواجه نشوند.
کرامت سازور افزود: یکهزار و 874 خانوار تحت پوشش حوزه نفتی منطقه دانشگاه آزاد جیرفت است که از ابتدای فصل پاییز تاکنون به یکهزار و 400 نفر نفت سفید تحویل داده شده است و مابقی در حال سرویس دهی هستیم.
وی تصریح کرد: تمام روستاهای بخش مرکزی شهرستان جیرفت سهمیه نفت سفید خود را دریافت کرده اند و یک نوبت کالا برگ نفت سفید جهت کلیه مناطق سردسیر بطور کامل توزیع شده است.
محمد افشاری سرپرست خانوار جیرفت ضمن تشکر از توزیع عادلانه نفت سفید در شهرستان جیرفت گفت: هیچ مشکلی در زمینه دریافت نفت سفید نداشته ایم و این مساله به دلیل برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی مجموعه شرکت پخش فرآورده های نفتی است.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
گزارش از خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.