سینا خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خرده فروشی میوه نوروزی نسبت به نرخ مصوب هر کیلوگرم ۳۰۰ تومان بیشتر تعیین شده است، افزود: پیش از این پرتقال  هر کیلو ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و سیب درختی ۶ هزار تومان به فروش می‌رسید.

وی اظهار داشت: علت اصلی ورود دولت به قیمت‌گذاری اقلام اساسی، تنظیم بازار و متعادل کردن و کاهش قیمت‌ها در بازار کرمان تلقی می‌شود.

معاون بازرگانی و توسعه و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: دولت با حمایت از عرضه میوه شب عید قیمت‌ها را در بازار کرمان طی ۲ مرحله کنترل کرد و با عرضه این اقلام قیمت میوه در سایر اصناف استان هم کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بیش از یکهزار تن پرتقال و ۶۵۰ تن سیب میوه تنظیم بازار تاکنون در نقاط مشخص شده در استان کرمان عرضه شده که ۴۰۰ تن پرتقال و ۲۰۰ تن سیب درختی هم به زودی تامین و ظرف چند روز آینده به بازار عرضه می‌شود.

خسروی با اشاره به زیرساخت‌های فراهم شده برای مقابله با ویروس کرونا گفت: فروش اینترنتی میوه هم در استان کرمان از طریق سایت کالا به خانه در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر تصویب نرخ میوه، قیمت ماسک فیلتردار نیز در آخرین نشست ستاد تنظیم بازار استان کرمان تعیین و نسبت به تامین بازار تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.