حجت الاسلام افشین کلات پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: طرح ملی راهکار ماه رمضان با عنوان رزمایش «ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان» نامگذاری شده که از ظرفیت خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مساجد برخوردار است.

وی اضافه کرد، کانون فرهنگی و هنری مساجد با محوریت امام جماعت، همراهی هیات امنا و سایر تشکل‌های محله می‌توانند با رویکردهای تعریف شده در اجرای این طرح گامی موثر بردارند.

وی از اعتمادسازی، شبکه سازی و جریان سازی به عنوان سه رویکرد طرح مذکور یاد کرد و گفت: با اجرای برنامه اعتمادسازی، کانون ها می توانند اعتماد مردم و فعالان اجتماعی را به خود و مسجد ارتقا دهند و با راه اندازی شبکه های تخصصی و استفاده از ظرفیت شبکه های موجود می توانند مردم و فعالان فرهنگی اجتماعی و محله را در این برنامه مشارکت دهند.

به گفته وی، در برنامه جریان سازی، کانون ها با انجام برنامه های متعدد و موثر به اهالی محله می توانند نسبت به ایجاد یک جریان خدمت رسانی در حوزه های فرهنگی و جذب حداکثری مردم به کانون و مسجد نقش آفرینی کنند.

این مسوول خاطرنشان ساخت، در این طرح ۱۴ برنامه عملیاتی در قالب سه بسته برنامه‌ای در چهار محور ایمان، همدلی، کار و ایثار طراحی شده تا کانون‌های فرهنگی بتوانند تا زمانی که نماز جماعت در مسجد برقرار نباشد این برنامه ها را اجرا کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه ادامه داد: مسجد مجازی، فضاسازی محله، ارتباط مجازی، تکریم، مواسات، آموزش مجازی، بازارچه، خانه های نورانی، با کتاب در خانه، مثل مسجد، به توان مهربانی، به وقت لبخند، خانه ات آباد و کمک مومنانه به عنوان ۱۴ برنامه عملیاتی این طرح است.

کلات پور ادامه داد: از سوی دیگر کانون های فرهنگی و هنری مساجد، ائمه جماعات و خانواده‌ها می‌توانند در «پویش مردمی بچه های مسجد» با ارسال فیلم و عکس از فعالیت های صورت گرفته در قالب طرح ملی در شرکت کنند که به ۱۱۴ کانون برتر علاوه بر کسب امتیاز جوایز ارزنده و نفیس به همراه لوح تقدیر اهدا می شود و از ۱۱۴ فیلم و عکس برگزیده ارسالی شرکت کنندگان در قالب پویش مردمی بچه های مسجد علاوه بر تقدیر، جایزه اعطا می شود.

کلات پور ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با شیوع ویروس کرونا پای کار آمدند و به صورت خودجوش به کمک پرداختند که ۵۰ کانون در زمینه  تولید ماسک و موادضدعفونی کننده فعال شدند.

وی افزود: نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ بسته گوشتی بین خانواده های نیازمند و آسیب پذیر نیز در حال توزیع است و سایر بسته های غذایی در زمان های متعدد توزیع می شود.

کلات پور یادآور شد، این طرح مومنانه تا زمانی که مردم نیاز داشته باشند تداوم خواهد یافت و همواره سعی شده با همکاری بسیج، سپاه، اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات در عرصه حضور داشته باشیم و اجازه ندهیم این درد بیش از این روح مردم را آزرده کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.