«هوشنگ بازوند» روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: متاسفانه در حوزه خوراکی ها شاهد یک تورم ۵۶ درصدی بوده ایم که این امر به اقتصاد استان لطمه زده است.

وی با انتقاد جدی از وجود یک گرانی کاذب در بخش میوه و تره بار استان گفت: در این شهر وانت‌بارها، گوجه فرنگی را کیلویی سه هزار و ۸۰۰ تومان می‌فروشند ولی همین گوجه را مغازه‌دار کیلویی هشت هزار تومان می فروشد. چنین موارد مشابهی در برخی اقلام دیگر نیز به چشم می خورد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه تداوم چنین وضعیتی برای مدیریت ارشد استان قابل قبول نیست، اظهار داشت: سازمان تعزیرات، بازرسی سازمان صمت و میراث فرهنگی باید با واحدهایی که با افزایش غیرقانونی قیمت ها موجب بالارفتن نرخ تورم شده اند با جدیت و حساسیت تمام برخورد کند.

بازوند افزود: شهرداری کرمانشاه هشت نقطه را برای عرضه میوه و تره بار به مردم در نظر گرفته است که باید بر آنها نظارت کامل داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد که به منظور کنترل قیمت ها ستاد تنظیم ‌بازار با حضور دستگاه های مربوطه تشکیل شود و برنامه‌ای برای کنترل قیمت ها در بهمن‌ ماه ارایه دهد.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه در خزانه است، گفت: دستگاه های اجرایی هرچه زودتر برای جذب این اعتبارات اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز گفت: محل هایی برای نمایشگاه ها و عرضه صنایع دستی به ویژه برای بانوان در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه نیز در نشست نسبت به تورم در بخش ایجاد شده در بخش خوراکی انتقاد کرد و گفت: قیمت خوراکی ها تاثیر مستقیمی برا زندگی‌ مردم دارد از این رو نباید اجازه افزایش قیمت بدهیم.

«هدایت حاتمی» با بیان اینکه نظارت ها در این زمینه افزایش پیدا خواهد کرد، اظهارداشت: ارگان هایی که در این زمینه مسوول هستند تا پایان هفته فرصت دارند که برای کاهش قیمت ها اقدام کنند در غیر این صورت با همکاری دستگاه قضایی یک طرح نظارتی اجرا و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

در این نشست میزان نرخ تورم کرمانشاه در پایان آذر ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۸ درصد عنوان شد که استان را در جایگاه ۲۸ کشور قرار می دهد.

بیشترین نرخ تورم در کرمانشاه مربوط به دخانیات و لوازم‌خانگی می شود و کمترین میزان تورم به آموزش و مسکن اختصاص دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.