مهرداد سالاری روز پنجشنبه در دومین گردهمایی شهرداران استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه، شهر را موجودی زنده توصیف کرد و افزود: متولی این موجود زنده شهرداری و شورای اسلامی شهر است و باید آن را با تدبیر و براساس برنامه مدیریت کنند. 

او با تاکید بر اینکه برای اداره و مدیریت یک شهر باید تلاش کرد، گفت: شهرداری‌هایی که تسهیلات بانکی اخذ می‌کنند باید آن را هدفمند برای امور سرمایه‌گذاری صرف کنند و در جاهای دیگر هزینه نکنند.

او ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها را یک ضرورت و نیاز دانست و گفت: تسهیلات بانکی باید به سمت سرمایه‌گذاری در امور درآمدزا صرف شود تا هم به مردم خدمات‌رسانی شود و هم درآمد آن به شهرداری برگردد.

او از شهرداران استان کرمانشاه به عنوان مدیرانی تحصیل کرده، خوش ذوق و توانمند نام برد و دلیل آن را تحقق درآمدهای شهرداری، پرداخت حقوق پرسنل و نداشتن بدهی ذکر کرد و گفت: شهرداری‌ها همیشه مشکل داشته و شهرداری بدون مشکل نداریم چرا که همواره شاهد فعالیت و کارهای عمرانی در شهرها هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان کرمانشاه توسط شهرداری‌ها اداره می شود، گفت: هزینه اداره شهر بر عهده شهروندان و از طریق پرداخت عوارض انجام می‌شود و هر جایی که شهروندان به موقع عوارض بدهند شاهد خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر شهرداری هستیم.

سالاری، همچنین جمع‌آوری زباله در سطح شهرها را یکی از وظایف اصلی شهرداری دانست و افزود: زباله باید هر روز به صورت مستمر و منظم انجام شود و هیچ بهانه‌ای را نمی‌پذیریم.

او تاکید کرد که نباید بوی زباله در سطح شهرها بیاید و شهرداری جمع‌آوری آن را باید در اولویت اصلی خود قرار دهد.

وی همچنین خواستار فعالیت شهرداری‌ها برای استقبال از نوروز شد و گفت: انتظار داریم شهرداران برای ورودی‌های شهرها براساس فرهنگ بومی منطقه برنامه داشته باشند و از المان‌ها و تصاویر مرتبط با فرهنگ هر منطقه استفاده کنند.

جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا سکونت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.