به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، اقبال عباسی شامگاه یکشنبه در ششمین نشست اعضا قرارگاه کاهش تصادفات جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اولویت‌های ترافیکی استان در زمینه‌های افزایش ایمنی جاده‌ها، نصب علائم راهنمایی و رانندگی،خط کشی و ارتقای وضعیت راه‌ها تعیین خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی ترافیک شهری گفت: اولویت‌های ترافیکی این استان در بودجه سال آینده به طور کامل پیش‌بینی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: قرارگاه کاهش تصادفات جاده‌ای با حضور فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه و شهرداران استان تشکیل و در خصوص تهیه و تدوین برنامه‌ای ۵ ساله در راستای اولویت‌بندی رفع مشکلات ترافیکی و کاهش تصادفات اقدام شود.

عباسی، با قدردانی از ماموران پلیس راه و راهور که در توسعه نظم و انضباط اجتماعی نقش موثری دارند، گفت:تعیین الگوهای مناسب رفتاری، اصلاح ساختار و مهندسی حمل و نقل عمومی از موضوعات قابل توجه در توسعه انضباط اجتماعی و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی در استان است.

استاندار گفت: علاوه بر رشد ۴۰۰ درصدی اعتبارات راه‌های چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری ، اما این امر تاثیر خود را در کاهش تصادفات نشان نداده است.

وی ادامه داد: خطاهای انسانی مهمترین عامل سوانح جاده ای است که برای کاهش سوانح باید فرهنگ رانندگی در جامعه ارتقا یابد و صداوسیما و رسانه ها با تولید برنامه های مناسب فرهنگ سازی مناسبی را در این رابطه داشته باشند.

استاندار تاکید کرد:استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد در ترویج قوانین راهنمایی و رانندگی امری ضروری است .

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1262496
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.