مدیر عامل ریپل: بیت‌کوین تحت کنترل چین است !

طبق آخرین صحبت‌های مدیر عامل ریپل “Brad Garlinghouse” در یک کنفرانس اقتصادی، وی مدعی شده است که بیت‌کوین تحت کنترل چین است.

لینک کوتاه کپی شد

طبق آخرین صحبت‌های مدیر عامل ریپل “Brad Garlinghouse”  در یک کنفرانس اقتصادی، وی مدعی شده است که بیت‌کوین تحت کنترل چین است.

گارلینگ‌هاوس، مدیر عامل ریپل، در مصاحبه اخیر خود با تحلیل‌گر Stifel، با بررسی چندین موضوع در حیطه فناوری بلاک‌چین و دنیای ارز دیجیتال، مدعی شده است که بیت‌کوین تحت کنترل چین است:

بگذارید ماجرای دیگری را برای شما بگویم که کمتر گزارش شده است، اما ارزش پرداختن به آن را دارد. بیت‌کوین واقعا تحت کنترل چین است. در چین ۴ استخارج‌کننده هستند که بیشتر از ۵۰ درصد بیت‌کوین را در اختیار دارند. ما از کجا بدانیم که کشور چین دخالتی در این موضوع ندارد؟ بنظرتان چند کشور می‌توان پیدا کرد که تمایل داشته باشند از یک واحد پولی تحت کنترل چین استفاده کنند؟ این امر شدنی نیست.

گارلینگ‌هاوس هم‌چنین نظر خود را در مورد بلاک‌چین، فناوری مورد استفاده در بیت‌کوین و ریپل  این‌چنین بیان کرد:

 بلاک‌چین قرار نیست نظام بانکی را از هم بپاشاند، اما با اینحال نقش مهمی در نحوه عملکرد سیستم‌های ما ایفا خواهد کرد. البته باید در نظر داشت که این تنها یک چشم‌انداز کوتاه‌مدت است.

او ریپل را چنین توصیف می‌کند که بهترین دارایی دیجیتال برای انجام قراردادها و تراکنش‌هاست. گارلینگ‌هاوس می‌گوید هر تراکنش بیت‌کوین در حال حاضر ۴۵ دقیقه به طول می‌انجامد، در حالی که انجام هر تراکنش برای ریپل تنها ۴ ثانیه زمان می‌برد.

صرافی BitMex با انتشار گزارشی در ما فوریه سال جاری  در خصوص نحوه عملکرد  پتلفرم ریپل و توکن‌های XRP، به این نتیجه رسید که ساختار پروتکل ریپل بیشتر میل بسمت یک ساختار متمرکز دارد.

بر اساس این گزارش، تیم تحقیقاتی BitMex، با انجام یک تست درون شبکه‌ای با استفتده از تکنولوژی ریپل، یک نسخه کپی شده از ریپل را نصب و اجرا کردند. پنج  کلید عمومی که همگی مختص به Riple.com بودند از سرور ریپل، بر روی گره (Node) مورد نظر دانلود شدند. طبق گزارش ۴ کلید از کل ۵ کلید عمومی دریافت شده، برای تأیید نیاز پشتیبانی ازیک “طرح پیشنهادی” (اصطلاحی در علوم برنامه‌نویسی) داشتند:

ریپل اساسا در خصوص پیش‌برد و نحوه عملکرد دفتر کل تام الاختیار است، و می‌توان گفت که این سیستم، یک سیستم متمرکز است.

[مدیر عامل ریپل: بیت‌کوین تحت کنترل چین است !]

طبق مطالعه جدیدی که جدیدا توسط دانشگاه تگزاس منتشر شده است، نیمی از افزایش قیمت بیت‌کوین در دسامبر سال گذشته، بدون شک توسط تتر و صادر کننده آن یعنی “Bitfinex” صورت گرفته است.

این مطالعه با استفاده از الگوهای تراکنش، نشان می‌دهد که تتر برای حمایت قیمتی و دستکاری قیمت‌های بازار ارز دیجیتال مورد استفاده قرار گرفته است. این مطالعه خاطر نشان می‌کند که خریدها توسط تتر با یک زمان‌بندی انجام گرفته است و به سبب آن روند نزولی بازار با ایجاد یک جهش قیمتی در قیمت بیت‌کوین شاهد افزایش قیمیت بی‌سابقه بوده است.

 

 

منبع: cointelegraph

 

دیدگاه تان را بنویسید