در بازار رمزارزها رخ داد؛

زلزله 100 میلیاردی!

قیمت بیت‌کوین ظرف دو روز قبلی حدود ۱۰ درصد آب رفته است. از پنجشنبه تا الان شاهد سقوط آزاد رهبر بازار ارز دیجیتال هستیم و بیت‌کوین به‌جای محدوده ۲۹ هزار دلار، بعد دو ماه در محدوده ۲۵ هزار دلار معامله می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ ارزش بازار ارز دیجیتال همزمان با سقوط بیت‌کوین درعرض دو روز حدود ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. بیت کوین بعد از دو ماه در محدوده ۲۵ هزار دلار معامله می‌شود.

فرارو نوشت: قیمت بیت‌کوین ظرف دو روز قبلی حدود ۱۰ درصد آب رفته است. از پنجشنبه تا الان شاهد سقوط آزاد رهبر بازار ارز دیجیتال هستیم و بیت‌کوین به‌جای محدوده ۲۹ هزار دلار، بعد دو ماه در محدوده ۲۵ هزار دلار معامله می‌شود.

یک‌سری از تحلیلگران، سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی آمریکا را به سقوط قیمت بیت‌کوین ارتباط می‌دهند و بخشی از کارشناسان، تداوم جو روانی که الان در بازار حاکم است را مساوی با از دست رفتن سنگر‌های بعدی بیت‌کوین می‌دانند. همزمان با سقوط بیت‌کوین، اتریوم در پایین‌ترین ارتفاع خودش از اسفند پارسال قرار گرفته و ارزش خود بازار ظرف دو روز زلزله تقریبا ۱۰۰ میلیارد دلاری را تجربه کرده است.

سقوط بیت‌کوین به کانال ۲۵ هزار دلار

هر واحد بیت‌کوین صبح امروز شنبه ۲۸ مرداد ۲۵ هزار و ۹۰۰ دلار معامله شد. به‌پول خودمان قیمت بیت‌کوین معادل یک میلیارد و ۲۹۳ میلیون تومان است و جایگاه ۲۵ هزار و ۹۰۰ دلاری بیت‌کوین بازدهی روزانه منفی دو درصدی را نشان می‌دهد. در همین مدت بیت‌کوین برای چند ساعت تا مرز ۲۵ هزار و ۷۰۰ دلار پایین آمده که این عدد کمترین ارزش بیت‌کوین از روز ۲۵ خرداد امسال به‌حساب می‌آید. هولدر‌های نگون‌بخت بیت‌کوین درقیاس با هفته قبل متحمل ضرر ۱۱ درصدی شدند. ارزش پولی که آن‌ها به بیت‌کوین تبدیل کردند، درمقایسه با یک ماه قبل ۱۴ درصد آب رفته و بازدهی دوماهه رهبر بازار ارز دیجیتال منفی ۳.۵ درصد تخمین زده می‌شود.

علت کاهش قیمت بیت‌کوین

علت سقوط بیت‌کوین در این برهه به سیاست‌های انقباضی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارتباط داده می‌شود. نهادی که رسما نقش بانک مرکزی در ایالات متحده را ایفا می‌کند و صورت‌جلسه روز پنجشنبه آن‌ها رنگ‌و‌بوی افزایش احتمالی نرخ بهره را دارد. افزایش نرخ بهره به‌شکل سنتی تهدیدی برای بازار‌های پُرریسک مثل طلا و رمز‌ارز به‌حساب می‌آید و با دست‌فرمانی که SEC درپیش گرفته، باوجود قرار گرفتن نرخ بهره در بالاترین سطح از سال ۲۰۰۱ بازهم باید منتظر ادامه این روند در ماه‌های آتی باشیم. جو روانی حاکم بر بازار به شکلی است که سقوط بیت‌کوین به محدوده ۲۴ هزار دلار در روز‌های آینده محتمل است و بخشی از تریدر‌ها چشم‌انتظار مقاومت بیت‌کوین در محدوده ۲۵ هزار و ۷۰۰ دلار هستند.

سقوط ارزش بازار ارز دیجیتال

سقوط قیمت بیت‌کوین در روز‌های اخیر، ارزش بازار ارز دیجیتال را به پایین‌ترین سطح از ۲۵ خرداد امسال رسانده است. درحال حاضر ارزش بازار ارز دیجیتال هزار و ۹۱ میلیارد دلار برآورد می‌شود و بعد از دو ماه این عدد از مرز ۱.۱ تریلیون دلار پایین‌تر آمده است. در همین دو روزی که شاهد سقوط آزاد بیت‌کوین از محدوده ۲۹ به کانال ۲۵ هزار دلار بودیم، چیزی نزدیک ۹۸ میلیارد دلار از بازار ارز دیجیتال خارج شده و در عرض ۴۸ ساعت ارزش بازار از ۱.۱۸۹ تریلیون دلار به ۱.۰۹۱ تریلیون دلار تقلیل پیدا کرده است. در همین دو ماه و به‌طور دقیق‌تر روز ۲۲ تیر ارزش بازار ارز دیجیتال تا هزار و ۳۰۰ میلیارد دلار بالا رفته بود.

سقوط اتریوم به پایین‌ترین سطح از اسفند پارسال

قیمت اتریوم به هزار و ۶۵۰ دلار رسیده است. عددی که بازدهی روزانه اتریوم را منفی ۱.۵ درصد نشان می‌دهد و از آنطرف در ۴۸ ساعت قبلی قیمت اتریوم تا هزار و ۶۰۳ دلار یعنی پایین‌ترین محدوده از ۲۱ اسفند پارسال سقوط کرده است.

قیمت اتریوم حالا نسبت به هفته قبل ۱۰ درصد ریخته است و کاهش قیمت اتریوم درقیاس با ماه قبل به ۱۳ درصد می‌رسد. اتریوم بادراختیار داشتن تقریبا ۲۰ درصد از سهم بازار ارز دیجیتال، بعد بیت کوین دومین ارز دیجیتال مهم دنیاست و در شبانه‌روز قبلی چیزی نزدیک سه میلیارد دلار بابت خریدوفروش اتریوم بین تریدر‌های بازار ارز دیجیتال ردوبدل شده است.

سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال

قیمت بایننس، ریپل و سایر ارز‌های دیجیتال سرشناس بازار نسبت بین پنج تا ۲۰ درصد ریخته است. بایننس که از نظر تسلط به بازار جایگاه چهارم را دراختیار دارد، امروز شنبه ۲۸ مرداد به حدود ۲۱۵ دلار رسید تا هولدر‌های آن درقیاس با هفته قبل متحمل ضرر ۱۰ درصدی شوند.

ریپل که داستان‌های خودش را تجربه می‌کند و بحث شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهاردار از آن دوباره داغ شده، امروز ۰.۰۵۰ دلار ارزش داشت که این عدد درمقایسه با هفته قبل ۲۰ درصد کمتر است. بازدهی دوج‌کوین، کاردانو و سولانا در این یک هفته به‌ترتیب منفی ۱۶، منفی ۱۰ و منفی ۱۲ درصد به‌ثبت رسیده و ترون که مثلا اوضاع بهتری داشته، افت قیمت پنج درصدی را تجربه کرده است.

 

قیمت انواع ارز دیجیتال

 

انواع ارز دیجیتال

قیمت

بازدهی هفتگی

بیت‌کوین

25 هزار و 900 دلار

منفی 11 درصد

اتریوم

هزار و 650 دلار

منفی 10 درصد

بایننس

215.2 دلار

منفی 10 درصد

ریپل

0.50 دلار

منفی 20 درصد

دوج‌کوین

0.063 دلار

منفی 16 درصد

کاردانو

0.26 دلار

منفی 10 درصد

سولانا

21.5 دلار

منفی 12 درصد

ترون

0.073 دلار

منفی پنج درصد

 

دیدگاه تان را بنویسید