ترامپ دستور تحریم ارز دیجیتال ونزوئلا را صادر کرد

دونالد ترامپ با صدور فرمانی هرگونه معامله ارز دیجیتال «پترو» ونزوئلا را برای آمریکا و هم پیمانانش ممنوع اعلام کرد و آن را به فهرست تحریم های ونزوئلا افزود.

لینک کوتاه کپی شد

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با صدور فرمان اجرایی، همه شرکت‌های آمریکایی را از مبادله تجاری با ارز دیجیتال ونزوئلا، پترو منع کرد.

همچنین وی هشدار داد که اقدام ونزوئلا در ایجاد ارز دیجیتال به نوعی کم ارزش کردن دموکراسی در بین کشورهای عضو اوپک است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران اعلام کرد:

ارز دیجیتال پترو تلاشی از سوی ونزوئلا برای گمراه کردن سرمایه‌گذاران بین‌المللی است و از نظر آمریکا هرگونه مبادله تجاری با این ارز نقض تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا محسوب خواهد شد.

این مسئول ارشد در دولت آمریکا گفت:

سرمایه‌گذاری با پترو باید کاملا تحت نظر باشد چرا که می‌تواند به نوعی حمایت از این کشور دیکتاتور محسوب شود و راه‌اندازی این ارز تلاشی برای دور زدن تحریم‌های ‌آمریکا و کم ارزش کردن دموکراسی در ونزوئلا است.

در بخشی از بیانیه کاخ سفید آمده است:

دستور اجرای ترامپ مربوط به محدودیت همه معاملات با این نوع ارز و دیگر معاملات در داخل توسط هرگونه افرادی از سوی ایالات متحده با هر نوع ارز دیجیتال، کوین یا توکن‌های دیجیتالی است که توسط دولت ونزوئلا از ۹ ژانویه ایجاد شده است.

مادرو، رئیس‌جمهور ونزوئلا امیدوار است که ایجاد ارز دیجیتال برای دور زدن تحریم‌های آمریکا به ونزوئلا کمک کند و به نوعی این کشور را در مواجهه با تورم بیش از حد و اقتصاد در آستانه فروپاشی یاری کند. البته در این میان ونزوئلا تحریم‌های آمریکا را نپذیرفته است و آن را غیر قانونی و برخلاف قوانین بین‌المللی می‌داند.

دولت ونزوئلا در این بیانیه اعلام کرده است تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا با هدف تحت فشار قرار دادن مردم این کشور صورت می‌گیرد. فرمان جدید اجرایی ترامپ در حالی صادر شده که این کشور به دنبال اعمال تحریم‌های دیگری بر صنعت نفت ونزوئلا است.

این در حالی است که ونزوئلا توانست در پیش فروش اولیه پترو، بیش از ۵ میلیارد دلار سرمایه جذب کند.

دیدگاه تان را بنویسید