امین روستایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سالی که گذشت ۱۵۰ میلیون و ۲۹۹ هزار متر مکعب گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) در سطح جایگاه‌های این استان عرضه و مصرف شد. 

وی با اشاره به اینکه مصرف سوخت ۰.۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۷ کاهش یافته است، اظهار داشت: مصرف هر متر مکعب گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) معادل ۹ /۰ لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی می‌کند که بر اساس آن در این مدت نزدیک به ۱۳۷ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است. 

روستایی سوخت گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) را به عنوان سوختی پاک جایگزین مناسبی برای بنزین دانست و ادامه داد: گاز طبیعی فشرده علاوه بر به صرفه بودن از لحاظ هزینه و کمک به اقتصاد خانواده، در حفظ محیط زیست و داشتن هوایی پاک برای ما و آیندگان موثر است. 

وی یادآور شد: در آبان ماه سال گذشته و پس از اجرای نظام جدید توزیع سوخت، روند مصرف گاز طبیعی فشرده، تا پایان بهمن ماه صعودی بود اما پس از زمزمه شیوع ویروس کرونا در کشور و محدود شدن رفت و آمدها و اجرای قوانین منع تردد، شاهد کاهش نه تنها سوخت پاک بلکه انواع سوخت مایع نیز در بخش حمل و نقل بودیم. 

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان از رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در مراکز عرضه گاز طبیعی فشرده خبر داد و عنوان کرد: عملیات سوختگیری در این مراکز فقط توسط کاربر جایگاه انجام می‌شود. 

وی اظهار داشت: اکنون در ۴۷ جایگاه این استان، سوخت گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) عرضه می شود که از این تعداد ۲۳ باب دو منظوره (سوخت مایع و سی ان جی) و ۲۴ باب تک منظوره (گاز طبیعی فشرده) است. 

روستایی بیان کرد: در سال ۹۸ بخش گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) جایگاه نگین غرب در شهر همدان و مجتمع خدماتی رفاهی ایران زمین شهر ملایر با سرمایه گذاری بخش خصوصی و همچنین جایگاه های ۲۹ فروردین شهر همدان و ولایت شهر تویسرکان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی راه اندازی و در مدار خدمت رسانی قرار گرفت. 

امین روستایی با اشاره به اینکه سه جایگاه جدید گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) در منطقه همدان در دست ساخت است، اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری این مراکز به بهره برداری می‌رسند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۶۶ نازل عرضه گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) در همدان فعال و در سال ۹۸ به طور میانگین از هر نازل حدود ۵۶۵ هزار متر مکعب سوخت به مشتریان تحویل داده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.