این روزها همه مشغول نبرد با کرونا هستند تا این دشمن ستیزجو را از خانه و شهر و دیارشان برانند. هنرمندان هم از هیاهوی این میدان رزم دور نیستند، اگر چه بخت با آنها کمتر یار بوده و دل پردردی از زمانه دارند اما گله و شکایت را به فرصتی دیگر موکول کرده و اکنون تنها به شادابی و امیدبخشی به مردم می اندیشند، کارنیکویی که هنرمندان موسیقی همدانی چند روزی است در تدارکش هستند.

قرار است گروه های موسیقی در فضای مجازی روی سن رفته و همنوایی کنند، رییس انجمن موسیقی همدان از چند و چون این ایده می گوید: کرونا همه را خانه نشین کرده و در چنین شرایطی استفاده از فضای مجازی بیش از زمانهای قبل شده از این رو ما هم سازهایمان را برداشته تا سهمی در سرگرمی و سرزندگی مردم در این فضا داشته باشیم.

به اعتقاد علی آقامحمدی در این روزها که مردم غرق در ناامیدی هستند، موسیقی می‌تواند کارکرد خود را نشان داده و از میزان استرس جامعه کم کند به شرطی که نوازندگان و خوانندگان با انتخاب ترانه‌های امیدبخش و موسیقی‌های مناسب و شاد امید را در دل‌ها زنده کنند.

او به ذوق و شوق گروه موسیقی شهسواران اشاره می کند که برای این کار پیشقدم شده و نخستین کنسرت موسیقی در فضای مجازی را اجرا می کند.

رییس انجمن موسیقی ابراز امیدواری می کند اگر همه چیز خوب پیش برود و استقبال مردم هم خوب باشد، کنسرتهای مجازی را در تعطیلات نوروز هم اجرا می کنیم.

آقامحمدی قصد دارد بعد از هنرنمایی گروه شهسواران، گروه های موسیقی دیگر استان همدان را هم برای اجرای مجازی دعوت کند.

او به رابطه حسنه و دوستانه هنرمندان همدانی با اساتید و بزرگان موسیقی کشور اشاره می کند، که  می توان در ایام نوروز آنها را برای اجرای کنسرت به این شیوه دعوت کرد تا برنامه ها غنا و جذابیت بیشتری برای مخاطبان داشته باشد.

سرپرست گروه موسیقی شهسواران هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آمادگی کامل اعضای گروهش خبر می دهد که شب چهارشنبه سوری نخستین  کنسرت مجازی خود را اجرا می کنند.

قادر شهسواری می گوید: چند تصنیف قدیمی از آهنگ سازان برجسته کشورمان را اجرا می کنیم که بیشتر مردم با آنها خاطره دارند و لذت می برند.

در این همنوایی نادرشهسواری نوازنده سه تار است و حامد مردانیان دف، حمیدرضا شهسواری عود، معین سروندی تمبک و حامد ربانی کمانچه می نوازند.

به گفته شهسواری این برنامه سه شنبه ساعت هشت شب به مدت ۳۰ دقیقه به صورت زنده (لایو) اجرا می شود و علاقه مندان می توانند در صفحات اینستاگرام انجمن موسیقی همدان به نشانی anjomanmoosighi.hmd @ و @part_music_academy  تماشا کنند.

شهسواری تولید موسیقی امیدبخش را وظیفه‌ای سنگین بر دوش هنرمندان‌مان می داند اما مردم هم در انتخاب‌ قطعه‌ای که می‌خواهند گوش کنند، نهایت دقت را داشته باشند تا از موسیقی نتیجه‌ عکس نگیرند.

او تاکید می کند حالا که اهالی موسیقی آستین‌هایشان را بالا زده و در این نبرد سخت و همه جانبه شرکت کرده اند اگر موزیسین‌های ما در جبهه‌ خود موفق عمل کنند، بی تردید آرامش به جامعه برمی‌گردد و از این روزها آثار خوبی در تاریخ موسیقی همدان ثبت می‌شود.

تاکنون ۱۲۴ مورد مثبت ویروس کرونا در همدان ثبت شده است که از این تعداد ۶۵ بیمار بهبود یافته و در خانه قرنطینه شدند همچنین ۵۱ نفر در بیمارستان ها بستری و تحت مداوا هستند و هشت تن جان باختند.
 شهرستان اسدآباد ۲۱، بهار هفت مورد، تویسرکان سه، رزن یک، فامنین ۶ ، کبودراهنگ هشت، ملایر ۱۵ ، نهاوند ۱۹ و همدان ۳۴ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا از ابتدای اسفند تاکنون ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.