علیمردان طالبی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پس از بارش های بهاری شاهد لغزش زمین در 16 نقطه گردنه اسدآباد بودیم که شکاف هایی را در دل جاده ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: حادترین نقطه این گردنه، پیچ سوم از سمت اسدآباد به همدان است که در این نقطه حرکت جاده به سمت پایین دست بیشتر بوده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان بیان کرد: اینگونه مواقع در صورت سنگین بودن بالا دست و تاثیر بر لغزش راه به سمت پایین، از روش برداشتن قسمت بالا دست به منظور سبک کردن بار استفاده می شود.
طالبی، زه کشی و جلوگیری از نفوذ آب را از شیوه های تثبیت راه برشمرد و بیان کرد: همچنین برای مقاوم کردن و تثبیت جاده می توان از روش نیلینگ نیز بهره گرفت.
وی توضیح داد: در این روش با کندن چند حلقه عمیق چاه و بهره گیری از آرماتورهای فولادی یا بتنی قسمت پایین دست جاده را به بالا دست گره می زنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: نحوه ایمن سازی گردنه اسدآباد امروز توسط این تیم فنی بررسی و نظریه های کارشناسی آنها مورد استفاده قرار می گیرد.
طالبی تاکید کرد: در صورت احساس بروز خطر ناامنی در گردنه اسدآباد از تردد خودروها جلوگیری می شود.
وی اضافه کرد: گردنه گرین نورآباد نهاوند به سمت لرستان نیز دچار لغزش شده بود و به علت بالا بودن احتمال خطر مسدود شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: اعضای این تیم پس از بررسی وضعیت گردنه اسدآباد در نورآباد نهاوند نیز حضور می یابند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.