نگار مهری روز یک شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: مکمل هایی برای چاقی، لاغری و عضله سازی در اختیار ورزشکاران در باشگاه های ورزشی قرار می گیرد که فاقد مجوز است.
وی نمونه این قبیل داروها را کراتین بیان کرد و افزود: طبق گزارش های دریافتی برخی از کراتین های عرضه شده، آلوده به «پودر مهتابی» هستند.
کارشناس دارویی اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو همدان اضافه کرد: این درحالیست که کراتین با برندهای مختلف و معتبر و دارای مجوز بهداشتی در داروخانه ها موجود است.
مهری گفت: برخی جوان ها به تبلیغات افراد در باشگاه های ورزشی اعتماد کرده و اقدام به خرید مصرف این قبیل محصولات قاچاق و فاقد مجوز می کنند.
وی افزود: تاکنون باشگاهی در این ارتباط پلمپ نشده چراکه بیشتر افراد در باشگاه ها تبلیغ کرده اما خارج از مجموعه باشگاه دارو را به فرد متقاضی تحویل می دهند.
کارشناس دارویی اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو همدان اظهار داشت: به منظور آشنایی مربیان و موسسان باشگاه ها با تبعات عرضه مکمل های ورزشی قاچاق و غیرمجاز یک دوره آموزشی یک روزه برای آنها برگزار شد.
مهری افزود: هدف از برگزاری این دوره آموزشی افزایش آگاهی موسسان و مربیان باشگاه های ورزشی از عوارض جبران ناپذیر این محصولات است.
وی اضافه کرد: حدود 130 تن از بانوان و آقایان در این دوره شرکت کرده و با تبعات قضایی عرضه مکمل های قاچاق و غیرمجاز آگاه شدند.
کارشناس دارویی اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو همدان بیان کرد: همچنین راه های شناسایی محصول قاچاق از مکمل های ورزشی معتبر و محل های عرضه داروهای دارای مجوز فاقد عوارض به آنها آموزش و اطلاع رسانی شد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.