«رضا میرزایی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی شیوع ویروس کرونا و آسیب رسیدن به بسیاری از مشاغل از جمله بیکار شدن کارگران ساختمانی، ایده بکارگیری آنان  برای پاکسازی محیط زیست با پرداخت دستمزد از محل کمک‌های دوستداران محیط زیست، از سوی یکی از شهروندان خوش فکر مطرح شد.

وی بیان کرد: این ایده با هماهنگی صورت گرفته از طریق دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی از تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه با همکاری سمن‌های زیست محیطی، اداره کل حفاظت محیط زیست این استان، شورای شهر و شهرداری اراک، از سوی  شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اجرایی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: این طرح در روزهای ابتدایی با هفت نفر کارگر آغاز و هم‌اکنون به ۳۰ نفر رسیده است.

میرزایی اظهار داشت: کارگران بیکار شده به واسطه کرونا در این طرح در طول ۱۱ روز کاری و ۱۷۸ ساعت کار، ۱۰۰ هکتار از اراضی محیط زیست شهرستان اراک را از پسماند پاکسازی کردند.

وی عنوان کرد: در اجرای این طرح، کارگران با رعایت موازین بهداشتی و توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی نسبت به پاکسازی محیط اقدام و دستمزد آنها روزانه پرداخت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: اجرای این طرح خداپسندانه نه تنها گره از مشکلات جمعی از کارگران بیکار شده باز کرد بلکه نقش موثری در پاکسازی محیط زیست داشت.

میرزایی تاکید کرد: امید است در شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس کرونا، با همت واحدهای تولیدی، خیران، دوستداران محیط زیست و همه اقشار توانمد جامعه، حمایت‌های لازم از افراد آسیب دیده به واسطه این بیماری صورت گیرد تا کسی شرمنده خانواده خود نشود.

وی گفت: انتظار است اجرای این طرح  با حمایت‌های بیشتر دنبال شود و شمار زیادی از کارگران بیکار شده به کار گرفته شوند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان، بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این استان در اول اسفندماه سال ۹۸ پس از قم در اراک به ثبت رسید.

تاکنون یک‌هزار و ۵۵۶ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۴۶ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.