به گزارش ایرنا، محمد بهاروند روز چهارشنبه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در میان اقشار مختلف مردم و مسئولان این شهرستان در مسجد انقلاب، افزود: مردم ایران با گذشت 40 سال از استقرار انقلاب اسلامی، قدردان تلاش های خادمان خود هستند و مسئولان هم به تاسی از شهیدان رجایی و باهنر همه توان خود را برای خدمتگزاری به کار بسته اند.
وی گفت: گره گشایی از مشکلات مردم و جامعه از نعمات الهی است که بر مسئولان ارزانی شده و فلسفه وجودی دولت ها هم خدمت به شهروندان است.
فرماندار ساوه اظهار داشت: امنیت، آرامش و دلسوزی چشمگیری میان همه دستگاه ها، بزرگان شهر و مردم شهرستان ساوه وجود دارد و همه نهادها و دستگاه های اداری با همراهی مناسب امام جمعه، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در راستای خدمات صادقانه به مردم گام برمی دارند.
بهاروند با اشاره به تصویب قانون واگذاری انشعابات موقت گفت: با استفاده از این قانون تلاش می شود که عدالت در محلات شهری برقرار و این مساله اکنون در شهرک ها و مناطق حاشیه ای ساوه از جمله فانوس آباد و شهرک علوی مشهود است.
فرماندار ساوه در مورد دستاوردهای چهار سال اخیر، گفت: در این مدت خرید گندم از 40 به 80 هزار تن در سال افزایش یافته است که این اقدام با استقرار شیوه های مدرن آبیاری تحت فشار و نیز تغییر الگوی کشت به نتیجه رسیده است.
بهاروند گفت: در حوزه آموزشی نیز در سال های اخیر افزون بر 80 واحد آموزشی به ظرفیت فضاهای آموزشی شهرستان ساوه اضافه شده که نتیجه آن کاستن از تراکم دانش آموزان در کلاس ها و جلوگیری از 2 یا سه نوبته شدن مدارس و کسب رتبه های برتر در کنکور سراسری بوده است.
ایجاد بخش های اعصاب و روان در مراکز درمانی، ساخت خانه های بهداشت روستایی و در دست اجرا بودن پردیس دانشکده علوم پزشکی با تخصیص 9 هکتار زمین از دیگر اقداماتی بود که فرماندار ساوه به آنها اشاره کرد.
بهاروند در مورد تامین آب شرب برای مردم این شهرستان به خصوص شهر ساوه، گفت: امسال با مدیریت انجام شده بر روی منابع و ذخایر آبی، نه در بخش خانگی بلکه در حوزه کشاورزی هم مشکلی وجود ندارد و ذخیر 52 میلیون متر مکعبی سد الغدیر نیز در سال آینده، مشکل تامین آب شرب نیست.
وی افزایش روستاهای بهره مند از نعمت گاز طبیعی در شهرستان ساوه به بیش از 95 درصد را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید برشمرد.
فرماندار ساوه همچنین به تکمیل خط ریلی این شهرستان اشاره کرد و گفت: راه آهن در حوزه ساوه آماده بهره برداری و مسافرگیری است اما در بخش های همدان و کرمانشاه هنوز تکمیل نشده است.
شهرستان ساوه با 285 هزار نفر جمعیت و بهره مندی از 135 هزار هکتار زمین های کشاورزی و باغی و نیز بیش از 500 واحد صنعتی، دومین کانون جمعیتی استان مرکزی به شمار می آید.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.