دکتر سید رحیم سیدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در گذشته اگر روزانه به طور میانگین دستکم ۸۰ نفر در این بیمارستان بستری می شدند اکنون به حدود ۱۰ نفر رسیده است و این به معنای آن است که مردم در رعایت مراقبت بهداشت فردی برای مقابله با این ویروس توجه جدی داشته اند.

برابر آمار منابع رسمی ، در اوایل فروردین ماه امسال طبق نتایج به دست آمده از معاینات بالینی بیمارستانی بیش از هزار نفر در شهرستان نوشهر آلوده به ویروس کرونا شدند که از این شمار دست کم ۳۰۰ نفرشان در بیمارستان نوشهر بستری بودند.    

وی در عین حال اظهار داشت : روند مراجعه بیماران سرپایی مشکوک به ویروس کرونا طبق نتایج به دست آمده علائم بالینی به مراکز درمانی این شهرستان قابل توجه است و درصورتی اگر مردم به مصوبات ستادملی مبارزه با کرونا توجه جدی نداشته باشند طبیعتا دوباره به دوره گذشته برگشت خواهیم کرد.

این مقام مسئول با اشاره به آنکه این ویروس برای همیشه در کشور ماندگار شده است ، گفت که اگرچه دولت برای از سرگیری  برخی از فعالیت های عمومی مانند ناوگان حمل و نقل عمومی و مشاغل به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه به کرونا  ازاد کرده اما چنین اقداماتی به آن معنا نیست که  عموم  مردم نسبت به رعایت این نکات چشم پوشی کنند.

سیدپور افزود : مورد حادتر آنکه بیماران کرونایی که تحت درمان و در قرنطینه خانگی بسر می برند اگر اصول بهداشتی را مراعات نکنند باید مدعی شد که این افراد به مثابه یک بمب عمل خواهند کرد.

مدیرشبکه بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نوشهر گفت : بارها  در نشست های متعدد ویدئو کنفرانس با موضوع کرونا، استاندار مازندران تاکید کرد که مردم باید همانند گذشته فاصله گذاری  اجتماعی و نیز نکات بهداشت فردی را رعایت کنند و تصور نکنند که با گذشت مدت ها از زمان شیوع کرونا دیگر ردپایی این ویروس منحوس وجود ندارد.

سیدپور ابراز امیدواری کرد که با گذر از این بحران و مهار کامل این ویروس مردم با اهتمام  بیشتر نکات بهداشتی را رعایت کنند تا در سایه آن نگرانی های و استرس ها مردم در این زمینه تاحدودی کاهش یابد. 

براساس گزارش منتشره روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه جاری ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا در مازندران ، دستکم ۳۷۴ بیمار  مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد براساس تشخیص بالینی در بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی  مازندران بستری هستند. 

شهرستان نوشهر از ۷۷ خانه بهداشت و ۱۵ باب مرکز خدمات جامع سلامت ، دستکم ۲۵ پزشک خانواده روستایی و  ۲۰ پزشک خانواده شهری و یک بیمارستان دولتی برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.