عبدالحسین مظفری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین دلیل در هفته های قبل شاهد ورود این گونه های جانوری به بخشی از مناطق مسکونی شهرستان آوج و زخمی شدن شهروندان بودیم.
معاون پایش و سلامت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطر نشان کرد: در حال حاضر برای مدیریت پسماند در شهرستان آوج اقدام ها و پیگیری هایی از سوی فرمانداری و مسئولان ذیربط صورت گرفته و امید می رود با مدیریت و بهسازی پسماندها شاهد دیگر شاهد این گونه حوادث نباشیم.
وی، حفظ گونه های جانوری در معرض خطر تهدید را از اولویت های سازمان حفاظت محیط زیست خواند و افزود: مهم ترین سیاست این اداره کل ایجاد شرایط مناسب و مطلوب برای زیست انواع گونه های جانوری است.
مظفری در ادامه از شهروندان خواست در صورت مشاهده ورود هر گونه جانوری به مناطق مسکونی قبل از انجام هر اقدامی علیه آن گونه، مراتب را به اداره کل محیط زیست و یا محیط بانان اطلاع دهند.
استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع می باشد.
همچنین دشت الله آباد،منطقه فتح آباد بوئین زهرا و منطقه کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.