سرهنگ داوود عبدالمالکی روز سه‌شنبه در حاشیه نشست ستاد کنترل مجرمان سابقه‌دار استان قزوین به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زندان می‌تواند قبل از اعطای مرخصی به زندانی، با ارسال یک نامه کتبی به نیروی انتظامی مراتب را اطلاع داده و پلیس نیز روش‌های کنترل مجرم را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد اقدامات نیروی انتظامی قزوین در حوزه پیشگیری دنبال می‌شود، تصریح کرد: با معرفی زندانیان، هرگونه آمار و اطلاعات غلطی که از سوی مجرمان به پلیس داده شده مرتفع می‌شود و شرایط کنترل و پیشگیری از وقوع جرم افزایش می‌یابد.

سرهنگ عبدالمالکی بیان داشت: ایجاد بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار موضوع بسیار مهمی است که با نظارت و کنترل روی آنها می‌توان به کاهش جرایم اقدام کرد، اما لازم است باید بین مجرمان خشن و سابقه‌دار تفکیک قائل شد، چراکه برخی از مجرمان خشن هستند اما سوابق بسیاری ندارند.

این مسؤول انتظامی در استان قزوین به کنترل زندانیان دارای مرخصی در ایام عید نوروز اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در ایام عید از سوی نیروی انتظامی دنبال می‌شد، کنترل زندانیان دارای مرخصی بود که به علت نبود اطلاعات دقیق کار نیروی انتظامی دوچندان شده بود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: برای افزایش کیفیت کار در جمع آوری لیست مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای لازم است که نشست‌های بیشتری در این رابطه برگزار شود و از هرگونه اقدامات کمیتی و به دور از کیفیت جلوگیری شود.

بانک اطلاعات مجرمان حرفه‌ای، خطرناک و محکومین سابقه‌دار با همکاری زندان و نیروی انتظامی در استان قزوین آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.