امروز شاهد برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نخستین رویداد سیاسی در چهارمین دهه پیروزی انقلاب اسلامی هستیم که با حضور طیف وسیعی از آحاد مردم در پای صندوق‌های رای سرنوشت دیگری را برای تاریخ کشورمان رقم خواهند زد.

تاریخ انقلاب اسلامی ایران از سال ۵۷ تاکنون فراز و نشیب‌های فراوانی از جمله جنگ تحمیلی، دوران سازندگی و تحریم‌های سنگین و کمرشکن را پشت سر گذرانده اما تنها نقطه مشترکی که توانسته بار تمامی مصیبت‌ها و بلاها را به دوش بکشد، مردم همیشه در صحنه‌ای بوده‌اند که با وجود تمامی رنج‌ و سختی‌ها و تنها برای آزادگی و استقلال تمامیت ارضی کشورشان حاضرند تا بار تمامی سختی‌ها را به جان بخرند اما زیر بار حرف زورگویان  و خودخواهان نروند.

یازدهمین دوره برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز یکی دیگر از صدها آزمون الهی است که ملت ایران طی چهار دهه از پیروزی انقلاب سرافرازانه از آنها بیرون خواهد آمد و بار دیگر با حضور حماسی خود یکی دیگر از تابلوهای زیبای ایثار و از خودگذشتگی را در تاریخ خود خلق می‌کند.

باید اذعان داشت که ملت بزرگ ایران طی دوران انقلاب اسلامی با صبر، حوصله و استقامت خود در برابر تمامی کمبودها و تنها با عشق به انقلاب خود و باورهای آن و همچنین برخلاف تبلیغات سوء دشمنان نظام در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف با حضوری چشمگیر و پرشور پای آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا ایستاده است.

اما این حضور، یعنی انتخابات برای قشری از جامعه که می‌خواهد برای نخستین مرتبه خود را در بوته آزمایش بگذارد و با بلوغ سیاسی خود در واقع تمرینات سیاسی خود را آغاز کنند، حلاوت و شیرینی دیگری دارد.

رای اولی‌ها در طول تاریخ انقلاب و هنگام برگزاری انتخابات نشان داده‌اند که با وجود بار سنگینی که بر دوش خود دارند اما همواره با ذوق و ابتکارات، جلوه‌ای از مشارکت مدنی را به نمایش گذاشته و صحنه‌هایی بدیع و نابی را حماسه سازی کرده‌اند که در دفتر خاطرات تاریخ به جا خواهد ماند.

این قشر با توجه به توسعه روزافزون فناوری‌های اطلاعاتی، با آگاهی و شناخت بیشتر نسبت به حوادث پیرامونی خود و با پیگیری و مطالبات دامنه‌دار سعی در انتخاب بهترین نامزد مجلس شورای اسلامی خواهند داشت و این در حالی است که جوانان نشان داده‌اند که در عرصه مطالبه‌گری نیز از پیشگامان آحاد جامعه به شمار می‌روند.

اما بدون شک، رای اولی‌های قزوینی بار دیگر در آزمون انتخابات مجلس شورای اسلامی سعی دارند تا با حماسه سازی خود و انتخاب کاندیدای مورد نظر، سهمی را در مشارکت اجتماعی عهده‌دار باشند و این حضور نیز بدون شک در شور و نشاط جامعه‌شان تاثیرگذار خواهد بود.

نمایندگان باید جوانان را باور داشته و به آنان اعتماد کنند

محمد تابشی، جوان ۱۹ ساله قزوینی در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای موفقیت در کارها و برنامه ریزی هایشان باید ضمن باور داشتن به جوانان، به آنان اعتماد کرده و از پیشنهادات و ایده های آنها نیز استفاده کنند.

وی اضافه کرد: با بررسی ها و اطلاعات به دست آمده تاکنون به غیر از چند دیدار با ورزشکاران، هیچ یک از نمایندگان مجلس استان تاکنون نشست و برنامه‌ اختصاصی با جوانان نداشته و این مساله یکی از نقطه ضعف های اساسی آنان به شمار می رود.

وی در خصوص وعده های انتخاباتی کاندیداها، اظهار داشت: به نظرم با توجه به شرح وظایف نمایندگان مجلس که همان قانونگذاری است، از آنان درخواست داریم با توجه به وضعیت اقتصادی کشورو وجود تحریم های ظالمانه، از هرگونه وعده و وعیدهایی که اجرا نشدن آنها در این شرایط امکان پذیر نیست، به شدت خودداری کنند.

تابشی ادامه داد: به نظر بنده، جوانان با کمک رسانه ها و به خصوص فضای مجازی از این پس عملکرد و برنامه های نمایندگان حوزه انتخابیه خود را باید به شدت رصد کرده و پیشنهادات و انتقادات خود را نیز از همین طریق به گوش آنان برسانند.

آینده بهتر جوانان در گرو حضور در انتخابات است

یک جوان ۲۰ ساله قزوینی به عنوان رای اولی نیز گفت: ما جوانان برای رقم زدن آینده بهتر خود باید تصمیم گیری کنیم و حضور در انتخابات برای تعیین یک نماینده ای که بتواند براساس مشکلات و معضلات ما قانون تدوین کند و آن را به اجرا بگذارد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.