مکان: آمریکا/ منبع: گاردین

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «تامی داکورث» 50 ساله آمریکایی اولین سناتور زن آمریکایی است که در حین عضویت در سنای آمریکا مادر شده است.

داکورث خلبان سابق بالگرد نظامی ارتش آمریکا بود که طی جنگ عراق در سال 2004 و در پی سقوط بالگردش، هر دو پای خود را از دست داد.

این سناتور دموکرات از ایالت «ایلینویز» در چندین توئیت در حساب کاربری خود اعلام کرده نام دخترش را به یاد خاله بزرگ همسرش که در جنگ جهانی دوم پرستار بوده، «میل پرل» گذاشته است. او همچنین پستی در فیس بوک گذاشت.

 

Untitled

 

«میل پرل» دومین دختر داکورث است که روز دوشنبه در «واشنگتن» به دنیا آمد.

او پیشتر با پیروزی در انتخابات سنا تاریخ‌ ساز شد و اولین زنی شد که با ناتوانی جسمی موفق به کسب کرسی سناتوری آمریکا شود.

داکورث در ژانویه سال گذشته اولین دختر خود (آبیگیل: متولد 18 نوامبر 2014) را برای مراسم افتتاحیه کنگره به همراه خود آورده بود.

 

Getty_040918_Duckworth-1

 

داکورث در بیانیه‌ ای گفت: «بچه‌ دار شدن تنها مسئله زنان نیست. یک مسئله اقتصادی نیز هست که تمام والدین را - چه مرد و چه زن - به طور یکسان متاثر می‌ کند.

داکورث در تدوین چند قانون برای کمک به مادران آمریکایی نقش داشته است. یکی از این قوانین فرودگاه‌ های آمریکا را موظف می‌ کند مکانی را برای شیر دادن مادران به نوزادان اختصاص دهند.

او هیچگاه اجازه نداد چیزی او را متوقف کند و در حال حاضر یکی از دموکرات هایی است که آشکارا رئیس جمهور آمریکا را به چالش می کشد.

سی ان ان گزارش داد انتظار می رود داکورث 12 هفته در مرخصی زایمان باشد اما در واشنگتن خواهد ماند تا برای رای دادن در صورت نیاز، در دسترس باشد.

مکان: آمریکا

منبع: گاردین

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.