گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عضو کمیسیون عمران: بهتر است شهردار را مردم انتخاب کنند/تصویب لایحه خدمات شهری چالش شورا و شهردار را حل می کند

رئیس کمیسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی راهکار برون رفت از وضعیت فعلی شهرداری تهران و انتخاب شهردار مناسب را انتخاب شهردار از سوی مردم دانست.

مهرداد بائوج لاهوتی  در گفت‌وگو با خبرنگار جماران درباره احتمال بازگشت طرح تحقیق و نفحص از شهرداری تهران، در صورت انتخاب شهردار جدید؛ گفت: موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری منتفی است.

وی ادامه داد:  بر اساس آیین نامه موجود، اگر فرایند قانون گذاری یک موضوع طی شده باشد تا شش ماه بعد از آن حق بررسی مجدد آن وجود ندارد، اما بعد از شش ماه ممکن است نمایندگان مجدد آن را مطرح کنند که این مانعی ندارد و ممکن است مطالبه نماینده ای باشد  و آن را مطرح کرده باشد و در این صورت باید فرایند قبلی مجدد طی شود. من تصور می کنم طرح یا لایحه ای که یک بار در مجلس رای نیاورده است، مجددا  نمایندگان به آن رای نخواهند داد.

این عضو کمیسیون عمران در پاسخ به پرسشی درباره  احتمال دیدار و گفت‌وگوی اعضای شورای شهر تهران با این کمیسیون برای  تعیین شهردار جدید گفت: گفت تاکنون دیداری با اعضای این کمیسیون نداشتند و به کمیسیون عمران هم ارتباطی ندارد البته ممکن با نمایندگان تهران دیداری  داشته و مشورت کرده باشند.

وی تاکید کرد: البته این ها تنها مشورت است و می توانند انجام هم ندهند.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس درباره ویژگی های لازم شهردار جدید تهران گفت: من راهکار برون رفت از وضعیت فعلی را تصویب لایحه دولت در زمینه خدمات شهری می دانم که ان شاا... به زودی در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.  

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.