اسماعیل غنیان عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد سه هزار و 500 فرصت شغلی در مدت 11 ماه امسال توسط مرکزهای کاریابی مطلوب نیست و باید بیشتر تلاش شود.
وی ادامه داد: در استان سمنان 16 مرکز کاریابی غیر دولتی زیرنظر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعال است که این اداره کل در قالب کمیته مراکزکاریابی را کنترل و پایش می کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ابراز داشت: درصورتی که مرکزهای کاریابی مرتکب تخلف شوند تا حد ابطال فعالیت مرکز مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با بیان این که امسال در کشور ایجاد یک میلیون شغل در بخش خصوصی و 30 هزار شغل در بخش دولتی هدفگذاری شده است، اضافه کرد: استان سمنان امسال به لحاظ شاخص جمعیتی در تعهد ایجاد اشتغال عملکرد قابل قبولی در اشتغالزایی داشته است.
غنیان خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان برای رسیدن به تعهد اشتغال با دریافت نیازها و فرصت های بخش های مختلف خصوصی و دولتی استان سمنان سند اشتغال تدوین کرد و با کمک این سند استان توانسته به بیش از 91 درصد تعهد اشتغال خود عمل کند.
وی یادآور شد: بر اساس خود اظهاری دستگاه های اجرایی برای سال 97 قرار شد 10 هزار و 648 شغل در سمنان ایجاد شود براساس آمار ثبت شده از به کارگمارده شدگان در سامانه رصد در 11 ماه امسال حدود 9 هزار و 701 شغل ایجاد شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: سازمان های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان بیشترین تعهد اشتغال را در سال جاری به خود اختصاص دادند.
به گزارش ایرنا، در استان 702 هزار نفری سمنان بیش از 2 هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال است.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
نرخ بیکاری در استان سمنان براساس آخرین آمار 6.6 است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.