به گزارش ایرنا، حشمت الله عسگری روز دوشنبه در کارگروه سرمایه گذاری استان سمنان افزود: تفاهمنامه های امضا شده در سفر رئیس جمهوری ابتدا باید در کارگروه ستاد تسهیل سرمایه گذاری مصوب، سپس با نظر کارشناسی بانک ها و توافق نهایی اجرایی شود.
وی بیان کرد: 110 طرح در تفاهمنامه های سرمایه گذاری سفر رئیس جمهوری در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان امضا شده است.
عسگری با بیان این که مشکلی در تامین مالی طرح ها وجود ندارد، تصریح کرد: طرح های تفاهمنامه های امضا شده در سفر رئیس جمهوری به استان، توسط دستگاه های مرتبط مستند سازی و توزیع شود.
وی به ضرورت بررسی طرح های پیشنهادی در تفاهمنامه های امضا شده در سفر رئیس جمهوری اشاره و اضافه کرد: دستگاه های مرتبط، طرح های پیشنهادی را با دقت به منظور شناسایی توان و ظرفیت های متقاضیان در اجرا و توجیه اقتصادی طرح ها رصد و بررسی کنند.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان گفت: بررسی طرح های تفاهمنامه های امضا شده ظرف دو هفته آینده به اتمام برسد.
وی بیان کرد: ارتقاء همکاری و هم افزایی بین بانک ها و دستگاه های اجرایی از مصرف نادرست منابع جلوگیری می کند.
عسگری با اشاره به جذب منابع از صندوق توسعه ملی در استان های دیگر، بیان کرد: دستگاه ها و بانک های این استان با پیگیری مستمر در جذب منابع مالی از طریق مختلف از جمله صندوق توسعه ملی تلاش و همت مضاعف داشته باشند.
وی به ضرورت رایزنی در کنار پیگیری در جذب و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی که منجر به رونق اشتغال و تولید می شود، تاکید کرد.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری ادامه داد: با توجه به نقش خطیر بانک ها در ستاد تسهیل و رونق استان، آن ها در تسریع روند امور برای تحقق اهداف طرح های تفاهمنامه های امضا شده اهتمام ورزند.
به گزارش ایرنا، تفاهم نامه های سرمایه گذاری امضا شده در سفر رئیس جمهوری و هیات همراه به استان در این جلسه پیگیری شد و نمایندگان هر یک از بانک های عامل و دستگاه های اجرایی مرتبط نظرها و پیشنهادها جهت اجرایی کردن این تفاهمنامه ها در استان را بیان کردند.
رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید 13 و 14 آذر جاری در استان سمنان حضور یافتند.
در این سفر 78 مصوبه با 14 هزار و 660 میلیارد ریال مصوب شد، هم چنین 434 طرح به ارزش سه هزار و 190 میلیارد ریال در نقاط مختلف استان سمنان افتتاح شد.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.