قنبرعلی خوش آیینه روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هوشمندسازی مدارس در راستای عدالت آموزشی در شهر و روستا در دستور کار است و اکنون ۶۰۰ مدرسه از هزار و ۳۱۸ مدرسه روستایی استان هوشمندسازی شده است. 

وی گفت: بر اساس طرحی که با همکاری وزارت ارتباطات انجام می شود، قرار است برای هوشمند سازی مدارس شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها، بسترهای اتصال به شبکه ملی اطلاعات فراهم شود که البته بیشتر شهرهای این استان، مشمول این طرح است.

وی افزود: بر این اساس، تامین زیرساخت هوشمندسازی مدارس بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری است و تا پایان امسال، مدارس به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات برای هوشمندسازی مدارس، کمبود اعتبار است گفت: امسال اعتباری در این زمینه اختصاص نیافته است.

خوش آیینه افزود: این اداره کل نسبت به شناسایی و رایزنی با شرکت های فعال در زمینه هوشمندسازی مدارس اقدام کرده است و در صورت تامین اعتبار، آمادگی داریم تا به اجرای آن سرعت دهیم.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: هوشمندسازی هر کلاس درس، ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد. 

مدارس هوشمند، به واحدهای آموزشی گفته می شود که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری های نوین علمی با استفاده از رایانه و شبکه های اینترنتی است و محتوی اغلب دروس در این مدارس به صورت الکترونیکی تدریس شده و نظام آن نیز هوشمند است.

۱۸۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم مشغول به تحصیل هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.