سرهنگ ابوالقاسم چمن روز یکشنبه در جشنواره انتخاب مسجد و پایگاه اسوه شهرستان مانه و سملقان اظهار داشت: زمانی که در سال ۵۸ تفکر ایجاد نیرویی آسمانی در ذهن امام بزرگوار ما شکل گرفت، هیچکس باور نمی‌کرد که این شجره طیبه چنین در اعماق وجود انسان‌های مؤمن ریشه بگستراند.

وی افزود: در اندیشه‌های امام، تشکیل نیرویی که بتواند در مقابل قدرت‌های عالم بایستد و از امت اسلام دفاع کند، بسیار ارزشمند بود و بعدها حوادث انقلاب به ما نشان داد بسیج رمز عبور اسلام و انقلاب از همه بحران‌ها است.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی تصریح کرد: وقتی همه قدرتمندان عالم تصمیم گرفتند که انقلاب را با شکست روبه‌رو کنند، حضرت امام با کمک بسیج توانستند این توطئه شوم دشمن را باطل کرده و بر همه آنها خط بطلان بکشند.

سرهنگ چمن از ایمان و بصیرت به عنوان دو سلاح اصلی برای مبارزه با دشمن یاد کرد و افزود: در عرصه جنگ نرم و مقابله با تهاجم فرهنگی، مردم بسیجی و با بصیرت ایران اسلامی همچون گذشته پیروز میدان هستند.

امام جمعه شهر آشخانه نیز در این آیین گفت: تشکل دینی بدون ولایت محوری راه به جایی نمی برد و مسجدی موفق است که به جای تشکل محوری، برنامه‌ریز محور باشد.

حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده افزود: مسجد بهترین مکان برای رسیدن به اهداف بلند است و هر مسجدی باید به فکر رشد اعضای خود بوده و محور وحدت باشد و تشکل دینی باید ارتباط و استمرار خود را با عالمان دینی قطع نکند.

وی عنوان کرد: مسجد باید منطقش منطق حضرت امام (ره) باشد که دین و سیاست از هم جدا نیست و هرجا نظام به وجود و حضور ما نیاز پیدا کند باید حاضر باشیم و این است که خروجی مسجد ما سربازانی در رکاب امام زمان (عج) می شوند.

به گزارش ایرنا در پایان این جشنواره از مسجد امام علی (ع) شهر آشخانه و پایگاه شهید چمران مشجد شهر آوا به عنوان مسجد و پایگاه برتر شهرستان مانه و سملقان قدردانی شد.

آشخانه، مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان، در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.