امام الله فیروزه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خانه های جوان قرار است از محل 27 صدم مالیات بر ارزش افزوده در استان ایجاد شود.
وی افزود: بر این اساس هم اکنون خانه جوان بجنورد با 650 متر مربع از 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
فیروزه گفت: خانه جوان شهرستان شیروان نیز با 90 درصد پیشرفت و در اسفراین با 65 درصد پیشرفت فیزیکی هر کدام در 450 مترمربع فضا در حال ساخت است.
وی اعتبار مورد نیاز برای ساخت این فضاها را 17 میلیارد و 500 میلیون ریال دانست و اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی در حال حاضر، واحد فنی و مهندسی این اداره کل مبلغ هشت میلیارد ریال دیگر نیز برای این سه خانه جوان درخواست داده که قرار است از محل ردیف بودجه جبران شود.
معاون فرهنگی و ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی یادآور شد: این در حالی است که عملیات اجرایی در چهار شهرستان راز و جرگلان، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم نیز آغاز شده است.
وی بودجه پیشنهادی برای ایجاد خانه جوان در این شهرستان ها را افزون بر 20 میلیارد ریال اعلام کرد که تامین اعتبار لازم صورت گرفته و هفته آینده مناقصه آن برگزار می شود.
فیروزه اظهار داشت: جانمایی زمین این خانه های جوان در فضایی مناسب و در داخل محوطه شهرها انجام شده تا به راحتی مورد استفاده جوانان قرار گیرد.
وی گفت: بر اساس اساسنامه ای که در وزارت ورزش و جوانان تصویب شده، قرار است این خانه های جوان در اختیار تشکل های مردم نهاد و عموم جوانان گذاشته شود تا از حالت دولتی به مدیریت غیردولتی انتقال یابد.
معاون فرهنگی و ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی برگزاری برنامه های غنی سازی اوقات فراغت، نشست های هم اندیشی، ارائه مشاوره و ازدواج جوانان و تفریح و سرگرمی ورزشی را از مهم ترین عناوین برنامه های این خانه های جوان برشمرد.
خراسان شمالی بر اساس آخرین سرشماری سال 95 حدود 270 هزار جوان 15 تا 29 سال دارد که حدود 32 درصد جمعیت استان را شامل می شوند.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.