سید جواد حسینی عصر سه شنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه خراسان رضوی در مشهد افزود: برای افزایش بهره وری باید آموزش و پرورش اجتماعی شود، توسعه مشارکتها را در همه ابعاد داشته باشد و تمرکززدایی از آموزش و پرورش در مرکز، ساماندهی نیروی انسانی و محتوای آموزش و پرورش باید بهره ورانه شده و مدرسه محور تعلیم و تربیت و کانون تحول قرار گیرد.
وی ادامه داد: برای توسعه همه جانبه باید آموزش و پرورش به قلب جامعه، مدرسه به قلب آموزش و پرورش و معلم به قلب مدرسه تبدیل شوند. وقتی مدرسه محور است که از نظام تعلیم و تربیت تمرکززدایی شود.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در روز آغاز به کار دولت تدبیر و امید یک میلیون و 153 هزار معلم در کشور داشتیم که 55 هزار نفر آنان مازاد و همین تعداد معلم نیاز بود. با ساماندهی انجام شده در نیروی انسانی توسط دولت 10 هزار میلیارد ریال بهره وری در آموزش و پرورش محقق شد.
وی افزود: مدرسه محوری برای بهره وری لازم و ضروری است اما بهره وری برای جامعه نیز باید اجرا شود که برای این مهم باید به منابع درونی آموزش و پرورش اتکا کرد.
حسینی ادامه داد: برای تحقق هشت درصد رشد اقتصادی و کاهش تورم به هفت درصد باید در برنامه ششم توسعه سهم بهره وری 35 درصد باشد. حرکت در جهت بهره وری آغاز شده اما باید روند اجرای آن شتاب گیرد. برای بهره وری در جامعه و نظام تعلیم و تربیت باید به سمت اصلی ترین منبع آموزش و پرورش یعنی معلمان رفت.
طی این مراسم معلمان نمونه استان خراسان رضوی تجلیل شد. امسال هزار و 384 معلم نمونه و برتر در سطح مناطق و شهرستانهای این استان برگزیده و از این تعداد 115 معلم نمونه استانی شناخته شدند. امسال معلم نمونه ملی در هیچ استانی از کشور انتخاب نشده و گزینش صرفا تا سطح استانی صورت گرفت.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.