بر همین اساس شهرداری مشهد اخیرا در ابتکاری جدید همزمان با 'سال حمایت از کالای ایرانی' اقدام به نصب تابلوهایی از چهره های شاخص عرصه مدیریت، تولید، تجارت و بنیانگذاران صنایع نوین در خراسان و مشهد در خیابانهای این شهر کرده است.
'تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، حماسهی سیاسی و حماسه‌ اقتصادی، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، دولت و ملت همدلی و همزبانی، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و حمایت از کالای ایرانی' شعارهایی هستند که با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از سال 1391 تا سال 1397 به عنوان شعار سال تعیین شده اند.
در همین راستا و شرایطی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی جنگ اقتصادی ظالمانه ای را علیه ایران راه انداخته اند، پاسداشت تلاشگران و صنعتگران منجر به ایجاد انگیزه بیشتر برای فعالان این عرصه و ناکام ماندن دشمنان می شود.
استاندار خراسان رضوی نیز در آغازین روزهای فعالیت خود در این استان و دیدار با مدیران بخشهای مختلف تاکید کرد: باید تفکر بخش خصوصی در اقتصاد استان حاکم شود و در این راستا برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن کنیم.
علیرضا رزم حسینی با اشاره به نامگذاری سالهای پیاپی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با محوریت اقتصاد، گفت: نامگذاری این سالها بیانگر ترویج فرهنگ حمایت از اقتصاد داخلی و اتکا به توانمندیهای خودی است که باید از آن در جهت رشد بهره برد.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی آن است که بتوانیم از موسسات غیردولتی و ظرفیت بخش خصوصی در استان استفاده کنیم و مردم سکاندار امور باشند. شرط موفقیت حماسه اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده از ظرفیتهای داخلی، حمایت جدی از تولید ملی و فعالان اقتصادی و تلاش ما حرکت در همین راستا است.

* 19 فعال اقتصادی برتر
معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی تلاش شد تصویرگر افرادی در سطح شهر باشیم که خدمات اقتصادی شایانی به مردم این دیار کرده اند.
محسن مصحفی افزود: از اینرو در قاب عکسهای شهر مشهد تصویر کسانی نقش بسته که طی سالیان اخیر جزو خوشنامترینها در عرصه مدیریت، تولید یا تجارت بوده‌ اند. مدیرانی که از جنس مردم با رویاهایی حقیقی و بزرگ برای آبادانی و سرفرازی میهن تلاش و خدمات شایانی ارائه کرده اند.
وی ادامه داد: از ابتدای هفته جاری در 19 قاب عکس جانمایی شده در خیابانهای پر رفت و آمد سطح شهر مشهد تصاویر بنیانگذاران صنایع نوین در خراسان و مشهد شامل 'مجتبی کاشانی، احمد مروی، علی امیرپور، جعفر قهرمان، علی زاهدی، سیدعبدالحسین هاشمی، حسین هرمززاده، هوشنگ قاضی خانی، غلامرضا صادقی، سیدجواد شهرستانی، محمدرضا حقیقی مود، جواد ابراهیمیان، حسین قنبری، حسین پرواززاده، عباس حکیمیان، سیدجواد صیفی حصا،ر سیدمصطفی صیفی حصار و ایرج یزدانبخش' اکران شده است.

*اهدای نشان مشهد به چهره‌های برجسته
معاون اجتماعی و مشارکتهای سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تکریم از بزرگان و فرهیختگان این شهر به صورت جدی در دستور است.
رضا دانایی افزود: از اینرو به منظور بزرگداشت فرهیختگان، چهره‌های برجسته و نیز ترفیع نام شهر مشهد در سطح ملی و بین‌المللی بر اساس پیشنهاد اعضای شورای اسلامی شهر مشهد 'طرح اهدای نشان مشهد' به فرهیختگان و هنرمندان در دستور کار سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری قرار گرفت.
وی ادامه داد: بر این اساس آیین نامه 'نشان مشهد' توسط گروه تشکیلات و برنامه ‌ریزی منابع انسانی در حال تدوین است تا پس از تایید ه توسط گروه تشکیلات، این طرح برای نهایی شدن و تصویب به شورای اسلامی شهر مشهد تقدیم شود.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.