سید علی اکبر پرویزی عصر سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خراسان جنوبی در استانداری افزود: منظور از مدیریت بحران، پیشگیری است و همه دستگاه ها تلاش کنند، برنامه کاری برای پیشگیری از وقوع حادثه سامان یابد.
وی بیان کرد: بعد از وقوع حادثه همه باید بسیج شوند تا مشکل رفع شود اما مهم این است که تا حد امکان با برنامه ریزی مناسب از وقوع حادثه جلوگیری شود.
وی گفت: اگر مدیریت بحران استان و سازمان های مربوط تلاش کنند مکان هایی که کانون حادثه است یا احتمال وقوع حادثه در آنجا وجود دارد به موقع شناسایی شود موجب کاهش تلفات و خسارت می شود.
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: امیدواریم شرایط مالی به گونه ای فراهم شود که مناطقی که نیاز انجام کار ویژه دارد به خوبی ساماندهی شود.
وی افزود: بعضی از مناطق استان در معرض سیل، زلزله و توفان است و مدیریت بحران استانداری با همکاری همه دستگاه ها کار اساسی برای رفع این مشکل انجام دهند و دستگاه های اجرایی بخشی از اعتبار خود را به طرحی که بحث پیشگیری در آن وجود دارد، اختصاص دهند.
پرویزی بیان کرد: پایگاه های آتش نشانی در بعضی روستاهای استان احداث شده و مدیریت بحران در تامین منابع آن کمک کند یا در اختیار شهرداری قرار گیرند.

**وقوع 400 زلزله در سال جاری
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای سال 1396 تاکنون 400 زلزله در استان روی داد که بیشتر آنها بین یک تا سه ریشتر بود.
سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: 15 شهریور سال جاری یک مورد زلزله با بزرگی 4.7 ریشتر در حوالی شهرستان خوسف و دیگری هم 15 فروردین امسال با بزرگی 4.4 ریشتر در حوالی شهر شوسف نهبندان رخ داد.
وی اظهار کرد: زلزله های خراسان جنوبی در سال 1396 نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در زلزله ای که 15 شهریور امسال روی داد طی 6 دقیقه کانون زلزله در روستاهای رومنجان، گل فریز و عیلکی مشخص شد و جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی و دستگاه های امدادی بلافاصله اعزام شدند که خوشبختانه خسارتی خاصی در پی نداشت.
وی تصریح کرد: 9 مورد توفان شن و ریزگرد، چهار مورد آتش سوزی در مراتع و نخلستان ها، 2 مورد سیلاب و 21 مورد واژگونی تانکر حامل مواد سوختی از دیگر حوادث از ابتدای سال 1396 تاکنون است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7559*3028*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر* انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.