به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در همایش رسم هجرت که با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در بیرجند برگزار شد افزود: نباید اجازه بدهیم دشمن افکار عمومی را تحقیر کند بلکه شما بایستی راه و رسم بیداری را تعقیب کنید تا دشمن نتواند به ما خواب بیاموزد.
وی بیان کرد: پیشنهادها و طرح هایی که توسط بسیج سازندگی ارائه می شود باید وارد افکار عمومی شود اما تنها گزارش دادن کفایت نمی کند بلکه باید کارشناسی شده عمل کرد.
امام جمعه بیرجند تاکید کرد: بایستی بسیج سازندگی طرح ها را از طریق فضای مجازی، رسانه ها و روزنامه ها در معرض افکار عمومی قرار دهد تا به فراموشی سپرده نشود.
وی با تاکید بر اینکه باید راه و رسم بیداری را گسترش داد اظهار داشت: اگر انسان خود، جامعه و مکتب خود را باور نداشته باشد در خواب غفلت فرو خواهد رفت.
حجت الاسلام عبادی بیداری را قدم اول در راه سیر، سلوک و پیشرفت دانست و یادآور شد: نفس انسان، آدمی را به تنبلی وا می دارد و حرف از یاس و ناامیدی می زند.
وی گفت: انسان موجودی است که اگر بخواهد کاری انجام دهد می تواند اما اگر تنبلی بیاموزد همینی می شود که می بینید و منتظر خواهد بود که آب خوردنش را فرانسه تهیه کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر ما نام خود را در جدول اسلام نوشته ایم باید بدانیم که شرط اول آن، این است که نسبت به امر و نهی پروردگار تسلیم شویم.
وی ادامه داد: انسانی که تسلیم امر و نهی خداوند، عدل، حق و انصاف باشد می تواند نامش را مسلمان بگذارد در غیر اینصورت اگر فردی بر اساس سلیقه خود کاری انجام دهد دیگران نباید اقدامش را به پای اسلام بنویسند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه اسلام باید همراه با عمل باشد اظهار داشت: اگر تاکنون پیروی از اسلام همراه با عمل می بود اینهمه مشکل نداشتیم لذا اکنون بین اسلام و عمل فاصله زیادی ایجاد شده است.
وی عنوان کرد: تحقق هر امری نیاز به دو مساله وجود مقتضی و نبود مانع دارد که در شرایط کنونی وجود مقتضی قوی زیاد داریم اما موانع نیز بسیار است.
امام جمعه بیرجند اضافه کرد: باید همه با هم بکوشید موانع درونی و بیرونی را برطرف کنید در صورت فراهم شدن این شرایط ما حرف اول را در دنیا می زنیم و حرف برای گفتن خواهیم داشت.
وی با تاکید بر اینکه نتیجه عمل بدون اسلام گمراهی است یادآور شد: بنیان دین و انقلاب باید همراه با نظری باشد که خداوند متعال قرار داده است لذا شما از نعمت بسیار خوبی برخوردار هستید که باید در پیاده کردن آن دقت کافی را داشته باشید.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: به عنوان مسلمان، شیعه و انقلابی عمل به اسلام وظیفه ما است بنابراین همانگونه که احداث یک ساختمان نیازمند نقشه‌ مهندسی است انسان هم برای عمل و کردار خود نیازمند نقشه راهی است که توسط خداوند طراحی شده است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.