به گزارش ایرنا ، معصومه ابتکار روز سه شنبه در جلسه شورای اداری پاکدشت که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: حفظ عدالت بین زنان و مردان ، حراست از حقوق زنان و خانواده یکی از ابعاد مهم و تکلیف اصلی دولت است و تمامی کارگزاران نظام باید به آن توجه کنند.
وی افزود : شاید در حوزه زنان و خانواده یک نفر به عنوان معاون رئیس جمهور متولی آن باشد ولی در اصل تمامی دستگاه های اجرایی از جمله آموزش و پرورش ، آموزش عالی موظفند که به این امر توجه ویژه داشته باشند.
ابتکار تصریح کرد: تکالیفی در چارچوب سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و نیز تکالیف قانونی قانون ششم توسعه به ویژه ماده 101 این قانون وجود دارد که در آن بر عدالت جنسیتی تأکید شده است .
وی گفت : بر اساس این قانون ، در حوزه آموزش و پرورش تمامی مدیران وظیفه دارند که برخورداری تمامی دختران و پسران از آموزش های ابتدایی را دنبال کنند و در این بین باید توجه داشت بر اساس تأکید رهبر معظم انقلاب ، حتی کودکان اتباع نیز باید از این آموزش برخوردارشوند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت : این که بر اساس گزارش های اعلام شده دختران ما به سمت چاقی پیش می روند به دلیل عدم کم تحرکی در این قشر از جامعه است و این را باید در عدم توجه به ورزش دوران ابتدایی دختران جویا شد.
وی با تأکید بر عزم دولت در به کارگیری از بانوان در پست های مدیریتی گفت: بر اساس بخشنامه دولت ، برنامه ریزی گونه ای باشد که تا پایان این دولت ، 30 درصد از پست های مدیریتی اجرایی ، میانی و عالی در اختیار خانم ها قرار گیرد.
ابتکار با اشاره به ماده 102 برنامه ششم توسعه و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص تحکیم بنیان خانواده گفت : امروز همه وظیفه دارند تا با اجرای برنامه های دولت و نظام ، تقویت مهارت های حقوقی ، آموزش های قبل از ازدواج و تقویت ارتباط بین اعضای خانواده ، در تحکیم بنیان خانواده بکوشند.
وی افزود : طرح گفتگو ملی خانواده از جمله برنامه هایی است که با همکاری سازمان های مردم نهاد ، احزاب و دانشگاهیان در حال پیگیری است تا زمینه شکوفا شدن خانواده فراهم شود.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.