به گزارش ایرنا، یدالله صادقی روز چهارشنبه در حاشیه نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این بازرسی ها با هدف کشف کالاهای قاچاق و مبارزه با گرانفروشی انجام شده است افزود: برای این واحدها 79 هزار و 160 مورد پرونده تخلف تشکیل شد که ارزش ریالی آن سه هزار و 430 میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: در ارتباط با قاچاق کالا 63 هزار و 144 مورد بازرسی در سطح استان انجام شد که برای هزار و 492 مورد پرونده به ارزش 210 میلیارد ریال تشکیل شده است.
صادقی در خصوص کالاهای کشف شده نیز ادامه داد: حدود 56 رقم کالا نظیر سیگار، تنباکو، لوازم آرایشی، بهداشتی، تنقلات، چای، لوازم خانگی، طلا، پوشاک، تجهیزات پزشکی، پارچه، لوازم ماشین، گوشی موبایل و لوازم الکترونیکی در این بازرسی ها کشف شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: در ارتباط با برخورد با برندهای غیرمجاز در تهران و شمیرانات نیز 633 مورد بازرسی در قالب گشت مشترک انجام شده که در این خصوص 41 مورد برگه گزارش تنظیم و 40 میلیارد و 721 میلیون ریال ارزش ریالی تخلفات کشف شده است که پرونده ها برای رسیدگی به تخلفات به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.
مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران همچنین گفت: سعی کردیم که قیمت 11 هزار و 500 تومانی مرغ در کشور تثبیت شود که خوشبختانه این اتفاق افتاد چرا که بازرسی و نظارت با محوریت کالاهای تنظیم بازاری بر 56 نوع کالا انجام شد.
صادقی همچنین برگزاری جلسات مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و نشست های کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر عرضه، کمیته کارشناسی و برخورد با واحدهای متخلف و عرضه کننده کالای قاچاق، برگزاری گشت های مشترک با دستگاه های ذیربط و رسیدگی به شکایت های اشخاص حقیقی و حقوقی از واحدهای متخلف را از جمله برنامه های امسال این سازمان ذکر کرد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران نیز در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اقدامات لازم در بحث آسیب‌شناسی و تقویت ساختار کمیسیون پیگیری می‌شود، گفت: 14 کارگروه و 16 کمیته در سطح شهرستان‌ها فعال هستند که گاهی اوقات دستگاه و سازمان‌ها براساس وظایف دچار روزمرگی می‌شوند که برای افزایش بهره‌وری آسیب‌شناسی انجام شده تا نظام تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشیم.
سید مهدی محمدی با بیان اینکه حجم کالای قاچاق در این استان باید احصا شود افزود: اطلس مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان‌های تهران آماده شده است و اطلس شهر تهران نیز به زودی آماده می‌شود.
وی افزود: در طول سال گذشته پنج طرح اجرایی شد که یکی از آن‌ها طرح مبارزه با قاچاق طلا و جواهر بود که بازرسی از 880 واحد صنفی در چهار منطقه تهران انجام و اخطارهای ارشادی ابلاغ شد همچنین طرح مقابله با قاچاق ارز در سبزه میدان که با حضور نمایندگان بانک مرکزی صورت گرفت 89 نفر دستگیر و 125 هزار دلار و 22 هزار و 740 یورو کشف شد.
تهرام/3036//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.