مدیر سابق ستاد انتخاباتی ترامپ با اتهام کلاهبرداری بانکی و مالیاتی روبروست و قرار است به زودی محاکمه شود. اما این محاکمه در واقع محاکمه خود ترامپ هم محسوب می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: واژه «تبانی» احتمالا در دادگاه شهر «الکساندریا» ایالت «والنسیا» وجود ندارد؛ جایی که «پل مانافورت» در هفته های آتی در مورد آن صحبت خواهد کرد. همچنین ممکن است که دونالد ترامپ هم، حداقل اغلب اوقات، به آن اشاره ای نداشته باشد.

این اولین جلسه محاکمه در ارتباط با پرونده تحقیقات روسیه است که «رابرت مولر» هدایت آن را برعهده دارد. مولر احتمال همکاری تیم ترامپ با مسکو برای تغییر نتیجه انتخابات 2016 آمریکا به نفع ترامپ را بررسی می کند.

اما اشتباه نکنید: محاکمه مانافورت در مورد اتهامات مربوط به کلاهبرداری های بانکی و مالیاتی که ناشی از مشاوره سیاسی در اوکراین در زمان مبارزات انتخاباتی او در سال 2016 است، بسیار با رئیس جمهور در ارتباط است و توان بالقوه برای صدمه زدن به او را دارد. در اصل می توان گفت این ترامپ است که محاکمه می شود...

این فقط به این دلیل نیست که «رابرت مولر» بازپرس ویژه عرصه را بر مانافورت تنگ کرده و پیچیده ترین مدارک غیرمستقیم علیه ترامپ را تهیه کرده است. بلکه به این دلیل است که مانافورت یادآور شرکتی است که ترامپ در اختیار دارد و جهان را از دریچه آن می بیند و هدایت می کند. آنها پلوتوکرات های شبیه هم هستند. غارتگرانی همکار.

همانطور که دادستان ها پرونده علیه مانافورت را بررسی می کنند، اعضای هیئت منصفه در مورد مردی می شنوند که حرص و ولع اش برای دستیابی به مدارج بالا، او را به هر سمتی و مذاکره با هر کسی و انجام هر تجارتی می کشاند. او هم مثل هر سرمایه دار املاک و مستغلات دیگری به نظر می رسد؟

آنها در می یابند که او به منظور دستیابی به این اهداف، راه هایی را برای ضربه زدن به این سیستم و افزایش پیروزی هایش می یابد. قوانین برای کسانی است که مانند او به ابزار و تجهیزات لازم مجهز نیستند. ما با این فلسفه آشنا هستیم، و شما هم همینطور. این موضوع با یک پرونده های تهاجمی آغاز می شود و در نهایت به ورشکستگی های راحت، وام دهندگان سخت و بدبختی در گذشته اش به اشتراک گذاشته می شود.

شما می توانید این گونه استدلال کنید که ربط دادن ترامپ به مانافورت به نظر منصفانه نیست، زیرا مانافورت برای روسای جمهور دیگر هم کار می کرد و به طور رسمی تنها پنج ماه توسط ستاد ترامپ به کار گرفته شده بود. اما پاسخ من این خواهد بود: «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ چه؟ او و ترامپ برای بیش از یک دهه با هم بودند.

یک گزارش دقیق در ماه مه نیویورک تایمز به بررسی معاملات مالی در سایه کوهن پرداخت، یا ثروت هایی که به طور عام برای او تحقق یافته و چرخش عجیب و غریب کارهای او.

اما حال مانافورت با 18 فقره موارد جنایی مواجه است که بر اتهام پنهان کردن بخشی از 60 میلیون دلار درآمد حاصل از کار برای یک سیاستمدار طرفدار روسیه در اوکراین متمرکز است. به وی گفته شده است که این مبلغ را در حساب های فرامرزی نگه دارد و مالیات آن را پرداخت نکند.

وی همچنین با اتهام تطمیع شاهدان عینی مواجه است.

چنانچه مانافورت محکوم شود، تحقیقات مولر شتاب بیشتری به خود می گیرد. در تحقیقات مولر، مدیر سابق ستاد انتخاباتی ترامپ و یک مشاور ارشد دیگر به فعالیت به عنوان عوامل خارجی به نفع اوکراین و انتقال وجوهات مالی به حساب های فرامرزی متهم شده است. در این تحقیقات همچنین روس ها به هک رایانه ها و سرقت ایمیل های دمکرات ها و تنش زایی در آمریکا از طریق رسانه های اجتماعی متهم شده اند.

ترامپ هم به نظر می رسد وضع مشابهی داشته باشد. روزی نیویورک تایمز به شما خواهد گفت اگر که ترامپ هم با سرنوشتی مشابه مانافورت مواجه شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.