این فرمانده گفت که فقط چند ساعت مانده به اینکه استان القنیطره به طور کامل خالی از تروریست ها اعلام شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، یک فرمانده میدانی همپیمانان ارتش سوریه گفت که استان«القنیطره» تقریبا به طور کامل آزاد شده است.

این فرمانده گفت که فقط چند ساعت مانده به اینکه استان القنیطره به طور کامل خالی از تروریست ها اعلام شود.

این فرمانده تصریح کرد که فقط دو درصد از استان القنیطره هنوز در سیطره افراد مسلح است که آن هم به زودی و طی ساعت های آینده این دو درصد نیز بازپس گرفته می شود.

همچنین برخی از روستاها در این استان منتظر راه حل هایی هستند که در ساعت های آینده اعلام می شود.

«رفعت حسین» عضو پارلمان سوریه از استان القنیطره گفت که به اهتزاز در آمدن پرچم سوریه در شهر القنیطره پیروزی جدید در جنگ علیه سوریه است.

خبرگزاری سانا نیز تأکید کرد که امروز در پی آزادی کامل شهر القنیطره و به اهتزاز در آمدن پرچم سوریه در میدان «التحریر» این شهر، القنیطره به طور کامل آزاد اعلام شد.

خبرنگار سانا تأکید کرد که پس از تأمین امنیت شهر القنیطره و پایان حضور تروریست ها و نیز از بین بردن مین ها ، بمب ها و مخلفات گروه های تروریست ها امروز با حضور گسترده مردم پرچم ملی سوریه در میدان التحریر القنیطره به اهتزاز در آمد.

در همین حال، ستاد تبلیغات جنگ نیز اعلام کرد که ارتش سوریه منطقه «وادی صیصون» و سد« سحم الجولان» در منطقه «حوض الیرموک»در شمال غرب استان «درعا» را آزاد کرد.

 از جهتی دیگر، «ولادیمیر پوتین» رئیس کشور روسیه تاکید کرد که مبارزه با تروریسم، و هماهنگی سیاست اقتصادی و سیاست تجاری، از اولویت‌های همکاری گروه «بریکس» محسوب می‌شود.

پوتین تاکید کرد: گروه بریکس که یک نشست در ژوهانسبورگ در جنوب آفریقا برگزار کرد، بر حمایت از تلاش های حل بحران در سوریه، و مبارزه با تروریسم، و پایان دادن به حضور آن تاکید کرد.

امروز پوتین در کنفرانس مطبوعاتی در پایان نشست گفت: کشورهای گروه بریکس بر طرح های انسانی برای حل بحران در سوریه تاکید می کند.

وی درپایان نشست افزود: ما بحران در سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و بر مبارزه با تروریسم و پایان دادن به حضور آن تاکید کردیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.