فرمانده سابق نیروهای سعودی در یمن به اتهام خیانت بزرگ توسط یک دادگاه نظامی عربستانی به اعدام محکوم شد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم،مرکز پژوهش های «واشنگتن» در زمینه مسائل خلیج فارس اعلام کرد که یک دادگاه نظامی حکم اعدام شاهزاده«فهد بن ترکی بن عبدالعزیز» برادر زاده «ملک سلمان» پادشاه عربستان سعودی و فرمانده سابق نیروهای سعودی در یمن به اتهام «خیانت بزرگ» را صادر کرد.

شاهزاده فهد بن ترکی و پسر بزرگش در ماه سپتامبر گذشته به اتهام سازماندهی کودتا علیه حکومت و ضد ملک سلمان و «محمد بن سلمان» پسر وی بازداشت شدند.

این مرکز افزود که یکی از نزدیگان این شاهزاده سعودی که نخواست نامش فاش شود گفت که یک کمیته نظامی سعودی شاهزاده فهد بن ترکی بن عبدالعزیز را به اتهام«خیانت و تلاش برای کودتا برای برکناری ملک سلمان و محمد بن سلمان پسرش که اکنون هم وزیر دفاع است و هم حاکم کنونی این کشور» به اعدام محکوم کرد.

فهد بن ترکی ماه سپتامبر گذشته به همراه پسرش که آن زمان معاون استاندار استان«جوف» بود به اتهام فساد بازداشت شده بودند. بن ترکی که در سال 1983 به ارتش عربستان ملحق شد، آموزش های عملیات ویژه را در ایالات متحده آمریکا و انگلیس سپری کرد و قبل از برکناری و بازداشت اش در سال گذشته به درجه ژنرالی ارتقا یافته بود.

 

 

فهد بن ترکی بن عبدالعزیز کیست؟

فهد بن ترکی بن عبدالعزیز شاهزاده سعودی که حکم اعدام وی صادر شده است 60 سال دارد و فرماندهی نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در تجاوز به یمن را تا 31 آگوست 2020 به عهده داشت.

بن ترکی قبل از فرماندهی جنگ علیه یمن فرمانده نیروی زمینی ارتش عربستان و نیز فرمانده یگان های چترباز و نیروهای امنیتی ویژه در عربستان را به عهده داشت.

فهد بن ترکی بن عبدالعزیز آل سعودی از نسل سوم در خاندان پادشاهی عربستان سعودی است. وی پسر شاهزاده «ترکی الثانی بن عبدالعزیز» است و مادرش شاهدخت«نوره بنت عبدالله بن عبدالرحمن آل سعود» است.

وی با شاهدخت«عبیر بنت عبدالله بن عبدالعزیز» دختر «ملک عبدالله» پادشاه سابق عربستان ازدواج کرده است و از وی سه دختر و یک پسر به نام شاهزاده «عبدالعزیز بن فهد بن ترکی» دارد که او هم از مقام خود عزل و به همراه پدرش بازداشت شد. 

بر اساس برخی گزارش ها شاهدخت عبیر دختر پادشاه سابق عربستان قبل از بازداشت همسرش شاهزاده فهد بن ترکی بن عبدالعزیز و پسرش در سال گذشته، در اسکاتلند در تبعید به سر می برد. گفته می شود این شاهدخت میلیاردها دلار به شکل املاک و دارایی های متنوع در سراسر جهان در اختیار خود دارد.

بر اساس برخی شایعه ها همه پسران و دختران پادشاه سابق عربستان سعودی بعد از مرگ وی بازداشت شده اند و دارایی های آنها مصادره شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.