شهردار اوترخت تأکید کرد که در جریان این حمله3 نفر کشته و 9نفر زخمی شده‌اند. 3 تن دیگر از مجروحان نیز در شرایط بحرانی به سر می‌برند.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز،پلیس شهر«اوترخت» هلند از تیراندازی در داخل تراموا در یکی از مناطق این شهر خبر داد؛ این حادثه در ساعت ۱۰:۴۵ صبح دوشنبه در میدان «۲۴ اکتبر» روی داد.

بنا بر اعلام «یان فن زانن» شهردار اوترخت در جریان این حمله سه نفر کشته و ۹ نفر زخمی شده‌اند. سه تن دیگر از مجروحان نیز در شرایط بحرانی به سر می‌برند.

پلیس هلند نیز در پیامی توییتری خبر ۳ کشته و ۹ زخمی این حادثه را تایید کرد.

 

واکنش اتحادیه اروپا

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا در پیامی توییتری اعلام کرد که این اتحادیه در کنار هلند خواهد ایستاد.

در این پیام آمده است: «من برای دریافت آخرین اطلاعات از وضعیت اوترخت با مارک روته صحبت کردم. اتحادیه اروپا در این زمان دشوار در کنار هلند و مردم آن ایستاده است. با زخمی‌ها و خانواده‌های آنها ابراز همدردی می‌کنم.»

بالگردهای پلیس در منطقه حاضر شده‌اند. پلیس تاکنون کسی را دستگیر نکرده است اما در آخرین اطلاع‌رسانی خود، دربارۀ یک مرد ۳۷ سالۀ متولد ترکیه هشدار داده و از ساکنان منطقه خواسته است که به او نزدیک نشوند.

نام این مرد «گوکمن تانیش» اعلام شده است و احتمال داده می‌شود که با خودرو از محل گریخته باشد.

عکس منتشر شده از او، چهار دقیقه قبل از حمله توسط دوربین‌های مداربستۀ تراموا گرفته شده است.

احتمال تروریستی بودن حمله

«پیتر یاپ آلبرسبرخ»رئیس مرکز ضد تروریسم هلند همچنین در پیامی توییتری اعلام کرد که این مرکز اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارد و در ارتباط نزدیک با مقامات محلی است. به گفتۀ او نمی‌توان «انگیزه تروریستی» مهاجم یا مهاجمان این حمله را رد کرد.

بنا بر اعلام آقای آلبرسبرخ در جریان حملۀ روز دوشنبه، صدای تیراندازی در چند نقطه شنیده شده است. مظنون این تیراندازی همچنان متواری است و در حال حاضر ابهامات بسیاری در این پرونده وجود دارد.

هنوز هویت ضارب یا ضاربان و انگیزه این تیراندازی مشخص نیست. نیروهای امنیتی تحقیقات خود را برای شناسایی مهاجم یا مهاجمان آغاز کرده‌اند.

افزایش سطح هشدارهای امنیتی

جمعیت قابل توجهی از نیروهای امنیتی در ساختمانهای اطراف محل حادثه جمع شده‌اند. ایستگاه مرکزی قطار در این شهر بسته شده و پلیس از مدارس و دیگر اماکن عمومی شهر خواسته است تا درها را بسته نگه دارند.

پلیس اوترخت ضمن انتشار خبر اعزام ماموران امداد و نجات به محل وقوع حادثه، از شهروندان خواست تا راه را برای خودروهای دولتی باز بگذارند.

در اوترخت سطح هشدارهای امنیتی به بالاترین سطح افزایش یافته و وضعیت هشدار دست‌کم تا ساعت ۱۸ بر این شهر حاکم است.

بنا بر اعلام پلیس، در مراکز کلیدی از جمله در فرودگاه‌ها نیز «وضعیت فوق‌العاده» حاکم است.

«مارک روته» نخست‌وزیر هلند «نگرانی عمیق» خود را در واکنش به آنچه در اوترخت روی داده، اعلام کرد و پلیس شهر روتردام (حدود ۶۰ کیلومتری اوترخت) نیز هشدارهای امنیتی را افزایش داد.

درست قبل از این تیراندازی مرگبار، یک خودروی رنوی قرمز رنگ دزدیده می‌شود و پس از حادثه، در یکی دیگر از خیابانهای شهر در حالی که رها شده بود، یافت می‌شود.

با وجود پایان یافتن تیراندازی، محل حادثه همچنان مملو از نیروهای امنیتی است و بنا بر اعلام نخست‌وزیر هلند، اکنون تمرکز روی یافتن مظنون یا مظنونان حمله است.

حملۀ هلند سه روز پس از حملۀ تروریستی مرگبار  به دو مسجد در نیوزیلند روی داد که ۵۰ کشته برجای گذاشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.