به دلیل تعطیلی بخشی از دولت فدرال، دونالد ترامپ سفر هیات آمریکایی به مجمع جهانی اقتصادی در داووس سوئیس را لغو کرده است.

به گزار ش جماران، کاخ سفید اعلام کرد که به خاطر تعطیلی بخشی از دولت فدرال «دونالد ترامپ» سفر هیات آمریکایی به مجمع جهانی اقتصادی در «داووس» سوئیس را لغو کرده است.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید طی بیانیه ای اعلام کرد: به  دلیل تعطیلی بخشی از دولت فدرال، دونالد ترامپ سفر هیات آمریکایی به مجمع جهانی اقتصادی در داووس سوئیس را لغو کرده است.

رئیس جمهور آمریکا، هفته گذشته در توییتر خود اعلام کرد که در داووس شرکت نخواهند کرد.

در تحولی دیگر، ترامپ، رئیس جمهور  آمریکا سفر خارجی «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان این کشور را به دلیل ادامه تعطیلی دولت فدرال لغو کرد.

رئیس جمهوری ایالات متحده در نامه ای به نانسی پلوسی اعلام کرد که به دلیل تعطیلی دولت فدرال نمی تواند یک هواپیمای نظامی را برای سفر خارجی در اختیار او بگذارد.

 نانسی پلوسی  رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا قصد داشت به بلژیک، مصر و افغانستان سفر کند.

سفرهای خارجی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اغلب با هواپیمای نظامی انجام می شود.

دونالد ترامپ در حالی سفر نانسی پلوسی را لغو کرده است که رئیس مجلس نمایندگان روز چهارشنبه در نامه ای خواستار تعلیق سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا در برابر اعضای کنگره شده بود.

نانسی پلوسی از ادامه تعطیلی دولت فدرال به عنوان دلیل خود برای طرح چنین درخواستی یاد کرده بود.

رئیس جمهوری ایالات متحده هر سال اواخر ماه ژانویه در برابر اعضای کنگره سخنرانی «وضعیت اتحاد» را ایراد می کند. سخنرانی امسال قرار بود روز ۲۹ ژانویه انجام شود.

دولت فدرال آمریکا از 22 دسامبر گذشته به دلیل عدم توافق با کنگره بر سر بودجه احداث دیوار در مرز مکزیک تعطیل شده است. کارکنان 9 وزارتخانه و ده‌ها سازمان و نهاد دولتی بدون دریافت حقوق به مرخصی اجباری رفته اند.دولت فدرال آمریکا روز پنجشنبه برای بیست و هفتمین روز متوالی تعطیل بود. اعضای دموکرات کنگره با دونالد ترامپ بر سر تامین بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک اختلاف دارند. رئیس جمهوری آمریکا خواستار تامین بودجه ای پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت دیوار در مرز جنوبی کشورش شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.