به گزارش ایرنا، شیخ محمد فاروقی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته وحدت در دانشگاه پیام نور این شهرستان افزود: امروز شاهد امنیت خوبی در سطح کشور هستیم که از برکات وحدت، همدلی در بین اقوام و مذاهب مختلف در کشور بویژه بین شیعه و سنی است.
وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی ایران، برادران سنی و شیعه با اتحاد و همبستگی در کنار هم زندگی می کنند ادامه داد: از تبعات نبود وحدت میان ملت ها، جنگ و ویرانی است که نتایج آن را در کشورهای منطقه شاهد هستیم.
امام جمعه اهل سنت گناوه گفت: وحدت و همدلی موضوعی بسیار مهم است و دارای ویژگی های خاصی است که خداوند در قرآن کریم، علاوه بر دعوت مردم به وحدت از معایب نبود آن در میان ملت نیز سخن گفته است.
وی اظهار داشت: در دنیای کنونی، وجود سازمان ملل دلیلی برای اثبات نیاز به وحدت میان ملت های مختلف با حکومت های متفاوت و احترام گذاشتن به قوانین بین المللی به منظور صلح و آرامش است.
استاد حوزه علمیه گناوه نیز با بیان اینکه پرجمعیت ترین و پرطرفدارترین دین در جهان، اسلام و پرفروش ترین کتاب، قرآن است، گفت: محور اصلی در دین اسلام، توحید و رمز موفقیت آن یکتاپرستی است.
حجت الاسلام عباس خواجه گیری اظهار داشت: باوجود اختلاف نظرهای جزئی اهل سنت و تشیع، این مذهب ها با هم متحد بوده و در تعالیم کلی اسلام هم عقیده هستند.
وی گفت: مکتب و تعالیم اسلام شامل سه بخش اعتقادات، احکام و اخلاقیات است که بین مذهب های شیعه و سنی مشترک است.
رئیس دانشگاه پیام نور گناوه گفت: در برهه کنونی که دشمنان اسلام در اندیشه ضربه زدن به جامعه اسلامی هستند، باید وحدت و همبستگی خود را حفظ و برای ارتقای آن بکوشیم.
مرتضی سیاوشی اظهار داشت: از دانشجویان انتظار داریم در برنامه ها و مناسبت های ملی و مذهبی حضور فعال تری داشته باشند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد که بخشی از جمعیت آن اهل تسنن هستند.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.