یک فعال دانشجویی گفت: وقتی رسانه‌های خودمان همچون صداوسیما اعتراضات مردمی را بایکوت خبری می‌کنند و خبرگزاری‌ها و سایت‌ها هم کمتر به آن می‌پردازند فضا را برای حضور معاندان که هدفی جز ضربه زدن به نظام ندارند باز می‌کند.

به گزارش جماران؛ دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به تجمعات امروز در این دانشگاه، گفت: باید برای مردم مشخص شود که بودجه‌ای که به نهادها داده می‌شود خرج چه مواردی می‌شود و در این زمینه هم لازم است مجلس در اختصاص بودجه‌ها و تصویب آن توجه بیشتری داشته باشد و سایر ارکان حکومت به مطالبات اقتصادی مردم بیشتر توجه کنند.

محمد رهبری با اشاره به تجمعات دانشجویی ظهر امروز در دانشگاه تهران، اظهار کرد: تا الان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران موضع مشخصی نسبت به این موضوع نداشته است اما به طور کلی لازم است همه ارکان دولت و حکومت به مطالبات مردم در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی توجه کنند و اگر نهادها یا گروه‌هایی از بیت‌المال بودجه یا پولی دریافت می‌کنند که به نفع کشور نیست یا بهبودی برای اوضاع مملکت ندارد، اولا بررسی شود که این بودجه درست خرج می‌شود یا نه و در عین حال ردیف بوجه‌ای که در اختیار آنان قرار می‌گیرد نیز با حساب‌کشی پرداخت شود.

وی افزود: وقتی مردم می‌بینند که برخی از نهادها بودجه‌های میلیاردی می‌گیرند اما حقوق کارکنان دولتی و بازنشستگان دیر پرداخت می‌شود، این خود اسباب نارضایتی را فراهم می‌آورد.

این فعال دانشجویی در پایان تاکید کرد: لازم است که بودجه کشور به نفع مردم و در راستای بهبود وضعیت مملکت خرج شود و مردم نیز برایشان شفاف باشد که این بودجه چطور و کجا خرج می‌شود پس توجه به مطالبات اقتصادی مردم از سوی مجلس و دولت و سایر ارکان حکومت اهمیت ویژه‌ای دارد.

با سکوت رسانه‌های داخلی فضا برای جولان معاندان باز می‌شود

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان ترقی‌خواه پلی‌تکنیک گفت:‌ زمانیکه رسانه‌های داخلی مثل صداوسیما و خبرگزاری‌ها نسبت به اعتراضات مردم سکوت می‌کنند، فضا برای جولان دادن معاندان که هدفی جز ضربه زدن به نظام ندارند، باز می‌شود.

سینا نریمان در ارتباط با ضرورت توجه به مطالبات مردم در راستای اعتراضات اخیر مردمی، اظهار کرد: در اصل 27 قانون اساسی هم آمده که تجمع بدون سلاح آزاد است و از حقوق اساسی مردم است اما برخی برخوردها باعث می‌شود که خشونت مردم افزایش یابد.

وی ادامه داد: اول شعارهای مردم معیشتی بوده است و مشکلات اقتصادی خود را بیان می‌کردند اما کم کم موضوعات دیگری هم مطرح شد که نقاط نهادمند  نظام را هم نشانه گرفت.

این فعال دانشجویی همچنین گفت: برای جلوگیری از ایجاد چنین فضایی باید شرایط را برای فعالین سیاسی و اجتماعی و ایجاد گفتمان باز کرد، نتیجه نبودن جامعه مدنی و حضور فعال تشکل‌ها همین فضایی می‌شود که می‌بینیم که کار را به اینجا می‌رساند که در این تجمعات گاهی شعارهایی هم سر داده می‌شود که از عقلانیت به دور است.

نریمان در پایان بیان کرد: وقتی رسانه‌های خودمان همچون صداوسیما اعتراضات مردمی را بایکوت خبری می‌کنند و خبرگزاری‌ها و سایت‌ها هم کمتر به آن می‌پردازند فضا را برای حضور معاندان که هدفی جز ضربه زدن به نظام ندارند باز می‌کند. در این میان عده‌ای هم هستند که اعتراضات را مختص دولت می‌دانند اما نباید فراموش کنیم که سایر قوا مثل قوه قضائیه هم باید پاسخگوی مطالبات مردمی باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.