گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به سؤال خبرنگار رویترز مبنی بر این‌که به چه دلیل اقدامات و قطعنامه‌هایی علیه ایران به دلیل عدم همکاری با آژانس صادر نمی‌شود، گفت «در خصوص مسئله بازرسی‌ها تبادل نظراتی (با ایران) انجام گرفته اما نتیجه مثبتی دریافت نکرده‌ام و امیدواریم که به نتیجه برسیم».

سخنرانی رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد. (عکس: WEF)

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کرد که هیچ شواهد و اطلاعاتی وجود ندارد که ایران در حال ساخت سلاح‌های اتمی است.

رافائل گروسی امروز (دوشنبه) در جریان کنفرانس خبری تأکید کرد که گفت‌وگوهای خوبی با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران محمد اسلامی داشته و ابراز امیدواری کرد که «قبل از آن‌که دیر شود» بتواند شخصاً با او گفت‌وگو داشته باشد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به سؤال خبرنگار رویترز مبنی بر این‌که به چه دلیل اقدامات و قطعنامه‌هایی علیه ایران به دلیل عدم همکاری با آژانس صادر نمی‌شود، گفت «در خصوص مسئله بازرسی‌ها تبادل نظراتی (با ایران) انجام گرفته اما نتیجه مثبتی دریافت نکرده‌ام و امیدواریم که به نتیجه برسیم».

وی ادامه داد «نیازی به جلسات بیشتر شورای حکام نیست و معتقدم این مسائل به صورت دوجانبه (ایران و آژانس) قابل حل است».

مدیرکل آژانس در خصوص اظهارنظرات مقام‌های ایرانی که آژانس را به دخالت متهم کرده بودند، توضیح داد که «آژانس در امور کشورها مداخله نمی‌کند»

گروسی ضمن ابراز نگرانی از مسئله هسته‌ای ایران گفت «تنها راه پیش رو همکاری با آژانس است».

گروسی سپس در پاسخ به سؤال خبرنگار بی بی سی درباره ادعای تسلیحات اتم گفت  هیچ مدرک یا اطلاعاتی مبنی بر اینکه ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای است، ندارم».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد «ایران تنها کشوری است که در حالیکه تسلیحات اتمی ندارد، اورانیوم را تا 60 درصد غنی‌سازی می‌کند و ذخایر اورانیوم 60 درصد دارند که البته همانطور که خودشان می گویند طبق ان‌پی تی‌ (پیمان منع گسترش تسلیحات اتم) حق این کار را دارند اما باید نظام بازرسی از فعالیت‌هایشان وجود داشته باشد».

وی سپس در خصوص سفر به ایران ابراز آمادگی کرد و گفت «هر زمان که آن‌ها آمادگی داشته‌ باشند، خوشحال می‌شوم به ایران بازگردم».

در حال تکمیل...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.